Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Kínos szituációk az új helyen – hogyan kerüljük el?

Munkahelyi környezet
2015. március 25.

Egy új munkahelyre való bekerülés mindig egy új lehetőség is egyben. Azonban mint lehetőség, tele lehet számos buktatóval is – például a nagy irodaépületben nem találunk vissza a helyünkre, vagy összetévesztjük a főnökünket az egyik kollégánkkal.

Mindig követünk el effajta hibákat, azonban az évek megtanítanak bennünket arra, hogyan kezeljük ezeket az eseteket.

A nem ismert vezetőség

Előfordult már veled, hogy noha telefonos interjún már beszéltél a vezetőséggel, személyesen rákérdeztél, hogy ő kicsoda? Még ha ezt követően elnézést is kérünk, bizonyára az egész napunk, vagy hetünk azzal fog eltelni, hogy ezt a szituációt gondoljuk át újra és újra. Az ilyen esetek elkerülése érdekében jobb már az első napot megelőző este rákeresni a céges honlapon, vagy az interneten a vállalat vezetőire, főbb menedzsereire és próbáljuk meg megjegyezni a neveket!

Klikkek és összecsapások

Az utolsó alkalom, mikor a klikkesedés szóba kerülhetett az életedben, valószínűleg a középiskola volt. Az első alkalom a munkahelyen kicsit olyan is, mint a középiskolában. A klikkesedés szorongást válthat ki, nem beszélve a kínos szituációkról. A középiskolával ellentétben azonban, a kollégák talán kevésbé elzárkózóak. A feladatunk újként, hogy megismerkedjünk velük – mindegyikőjükkel! Nem szabad kizárólag egyetlen egy csoporttal jóba lenni, akikről úgy véljük, hasonlít a gondolkodásuk a miénkhez. Mindenkit meg kell ismernünk, hogy jól tudjunk együtt dolgozni, nem utolsó sorban pedig hogy a napi munkamenetünket élvezetesebbé tegyük. Kávézzunk az egyik csoporttal hétfőn, a másikkal kedden, találjuk meg a hangot mindenkivel. Van akivel könnyebben megy, van akihez több idő kell. Mindenkivel egyformán beszélgessünk és idővel már kevésbé érezzük majd a különálló csoportokat – legalábbis a magunk számára.

Konyhahasználat, étkezés, mosdó

Egy munkahelyen az idők folyamán akaratlanul is kialakulnak sajátos szokások (pl. halat nem eszünk a munkatérben, a konyhában a mosatlant ki mossa el, hova kell tenni, hol találunk meg bizonyos dolgokat, melyek azok a bögrék, amelyek vendégeknek vannak fenntartva, stb.), amiket új dolgozóként időbe telik megtanulnunk. Mivel ezek a dolgok minden vállalatnál eltérőek, ezért nem is tudunk rájuk előre felkészülni. Amit azonban tehetünk, hogy megrövidítjük a tanulási időnket, azaz az első négy hét alatt folyamatosan figyeljünk a minket körülvevő dolgokra, beszélgetésekre. Ha valaki például tesz egy rosszindulatú megjegyzést valakinek, ha az halat eszik az asztalánál, akkor valószínűleg ezt nem árt kerülnünk nekünk sem.

Forrás: Karrier Plusz
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Senior Customer Service Representative- Dutch Speaking- Fixed-term- Part-time
 Budapest
bp Finance Business & Technology (FBT)
Adminisztratív munkatárs - beszerzési terület (határozott idő)
 Budapest
Lidl
Junior Cloud Platform Administrator 1
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Desktop üzemeltető gyakornok
 Budapest
MAVIR ZRt.
Adatbázis üzemeltetési gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT - Gyárlátogatás a P&G Budapest gyárában
  2025. június 19.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés