Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Állásinterjú: a figyelemfelkeltéshez jó sztori is kell – így add el magad!

Állásjelentkezés, Interjúk, Tippek
2017. január 26.

Erre a 6 dologra figyelj, amikor a HR-es kérdéseire válaszolsz az interjún.

„Meséljen arról az idődszakról, amikor…” – mindannyian megkaphatjuk ezt a feladatot. Az álláskeresőnek érdekfeszítő történetet kell elmondania, amikor arra kéri a HR-es, hogy osszon meg vele egy történetet az eredményeiről, sikereiről és kudarcairól, vagy csak szimplán önmagáról. A sikeres történetalapú válasz mindig ebből a hat összetevőből kell hogy álljon:

1. Van értelme

Milyen mondanivalója van a történetednek? Akármi is legyen a pontos válasz, mindig alkalmazhatónak kell lennie ahhoz az álláshoz, amire éppen jelentkeztél. Ha megkérdezik tőled, milyen erősek írásban a kommunikációs készségeid, de arra hozol példát, ami a beszélt kommunikációs képességeidet demonstrálja, a történetednek semmi értelme sincs. Tegyük fel, hogy egy marketing kommunikációs pozícióra jelentkezel. Amikor felteszik neked az előbbi kérdést, arról kell beszélned, milyen sok sikeres reklámszlogent írtál az ügyfelek számára, mennyire sikeres volt az általad írt tartalom az adott cég honlapján, és hány PR-cikket írtál bizonyos magazinokba.


2. Van felépítése

Egy teljes interjúfolyamat során a jelentkezőknek érdemes az úgynevezett STAR (szituáció /situation/, feladat /task/, akció /action/, eredmény /result/) formátumot használniuk, amikor elmesélnek egy történetet. A szituáció és a feladat a történetnek a 20%-át tegye ki, az akció a 60%-át, a maradék 20% pedig szóljon az eredményről. A történetmesélés közben vigyázzunk arra, hogy ne vesszünk el a részletekben, ne meséljük el az összes háttérinformációt, mert ezzel elvonjuk a hallgatók figyelmét a fontosabb részletekről. Az eredmény akkor is fontos, ha az esetnek negatív következménye lett – amennyiben pozitív következtetéseket tudunk levonni belőle.


3. Kérdezésre sarkallja a hallgatót

Ha egy jelölt sikeresen megválaszolt egy interjúkérdést egy jól felépített történettel, számos dolog történhet. Például az interjúztató elmosolyodik, megköszöni a választ. Ez valószínűleg azt jelenti, hogy a történet kimerítően választ adott a kérdésére. Azonban előfordulhat az is, hogy az interjúztató úgynevezett follow-up, vagyis nyomkövető kérdéseket tesz fel, mint például „Az rendben van, hogy a cég x összeget megtakarított emiatt, de ön mit tanult ebből a tapasztalatból?”. Ha az interjúztató továbbra is kíváncsi marad, az annyit jelent, hogy megnyertük az érdeklődését.

4. Többet nyújt, mint amennyire rákérdeztek

Egy jó történet több képességet is felfed rólad, mint amire az interjúztató rákérdezett. A történetednek átfogó betekintést kell adnia a viselkedésedbe és a személyiségedbe, ezért élj inkább gyakorlati példákkal, mintsem hogy elméleti (például: „szerintem az emberek…” felütésű), általános válaszokat adj az interjúztató kérdésére.


5. Lelkesedést mutat

Elmeséled, hogy az adománygyűjtés során x-szer többet sikerült gyűjtened, mint az előző évben. Ez nagyszerű eredmény, de ha mindezt monoton hangnemben adod elő, akkor hiányt keltesz a kérdezőben. Amikor a történetedet meséled, mindig keltsd fel az interjúztató figyelmét: használj érdekes fordulatokat, csempéssz egy kis izgalmat a történetedbe.


6. Felkészültél rá

Csak akkor tudod hatásosan elmondani a történetedet, ha teljesen megértetted, mit várnak el tőled, ha megkapod az adott pozíciót. Tudd, hogy milyen készségekre van szükség az adott álláshoz, és erre a tudásra alapozva építsd fel a történetedet. Tartsd szem előtt, hogy nem minden kérdésre tudsz pozitív példával válaszolni, mert néha az interjúztató épp a negatív következményekre kíváncsi. Arra is emlékezz, hogy egy egyszerű sztori számos kompetenciádat fedheti fel. Végül ne feledd, egy jó sztori maradandó nyomot hagyhat a HR-esben, ami feltétlenül szükséges ahhoz, hogy téged válasszanak a jelentkezők közül.

 

Olvass tovább!

Álláskeresés kreatív hirdetéssel

Melyik a jobb: az Europass vagy amerikai típusú önéletrajz?

Megkérdezték, mi a bérigényem, mit mondjak?

 

Forrás: jobline.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Junior Cloud Platform Administrator 1
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Belföldi hitelengedélyezési gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Adminisztratív munkatárs - beszerzési terület (határozott idő)
 Budapest
Lidl
OPEN NIGHT - GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN [ÚJ IDŐPONTBAN]
 Csömör
Procter & Gamble - Csömör
Lakossági hitelezési munkatárs
 Budapest
euJOBS Kft.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT - Gyárlátogatás a P&G Budapest gyárában
  2025. június 19.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés