Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

A leginnovatívabb cégek 2016-ban

Toplista
2017. február 13.

A Forbes magazin minden évben összeállítja az adott év általuk leginnovatívabbnak tartott cégeinek huszonötös listáját. Ennek a listának mutatjuk be röviden kilenc kiemelkedő, az ipari szektor szempontjából releváns szereplőjét, feltüntetve az eredeti listában elért helyezésüket is.

25. Red Hat (Egyesült Államok) A Red Hat története már születését tekintve is innovatív, szokatlan történet. A cég a kétezres évek elejéig az egyik legismertebb és legnépszerűbb Linux-disztribúció, a Red Hat Linux fejlesztésével foglalkozott. Mint ismert, a Linux egy nyílt forráskódú operációs rendszer, melyet közös alapra építve különböző csoportok fejlesztenek különböző módokon a végfelhasználó számára kezelhetővé. Bár a végfelhasználóknak szánt verzió fejlesztésével elhagytak, a Red Hat tevékenysége továbbra is az ekkor lefektetett alapokon nyugszik: nyílt forráskódú rendszereket biztosítanak üzleti felhasználóknak.

24. Illumina (Egyesült Államok) Az innováció egyik formája az, amikor egy teljesen új, addig ismeretlen megoldás kerül piacra, a másik, nem kevésbé fontos forma pedig az, amikor egy már létező megoldást sikerül ár vagy elérhetőség tekintetében széles rétegek számára elérhetővé tenni. Az Illumina az utóbbiban jeleskedik, a genom szekvenálási eljárást, amely évtizedek óta létezik, folyamatosan teszi nagyságrendekkel olcsóbbá kialakítva fokozatosan azt a bővülő piacot, amelynek már most vezető szereplője.

22. Coloplast (Dánia) A hazánkban is két gyárban termelő dán, egészségügyi kiegészítőket gyártó cég történetét a kézzelfogható, hasznos innovációk jellemzik. A cég első terméke egy jól rögzíthető szélű sztómazacskó volt, amely jelentősen javította a sztómaműtéten átesett betegek életminőségét. A cég tevékenysége nem sokat változott, folyamatosan finomított termékeivel elsősorban a sztómával élő, illetve vizelettartási gondokkal küzdő betegeknek és a területtel foglalkozó orvosoknak és szakembereknek kínálnak egyre szofisztikáltabb és megbízhatóbb eszközöket.

20. Verisk Analytics (Egyesült Államok) A Verisk Analytics elsősorban adatelemzéssel és kockázatfelméréssel foglalkozik. Elemzéseik segítséget nyújtanak a különböző, előre nem látható események kockázatának felmérésében, mint a balesetek kockázata, tűzbiztonsági kérdések vagy éppen az időjárás által várhatóan okozott kár. A cég innovatív jellege elsősorban az eredeti szolgáltatás, a biztosítások kockázatának elemzésében, különböző területekre való folyamatos kiterjesztésében rejlik. 2000 óta bővítik szolgáltatási körüket, bevonva az egészségügyi, a kormányzati vagy éppen az ipari szektort.

15. Netflix (Egyesült Államok) A Netflix neve a hazai fogyasztók számára is ismert lehet, hiszen szolgáltatásai már itthon is elérhetőek, illetve saját gyártású tartalmai jelenleg is több országos televízióadón futnak. A cég innovatív jellege abban rejlik, hogy működése során két alkalommal is képes volt megújulni, meglévő szolgáltatásaira és tudására épülve radikálisan megváltoztatni működését. A cég tevékenységének alapja a 97-es indulástól kezdve a mai napig a mozgóképes tartalom eljuttatása a fogyasztókhoz. Kezdetben levélen keresztül történő DVD-kiküldés által valósult meg a szolgáltatás, majd tíz évvel később, ráébredve a piaci és technológiai környezet változására, egyre nagyobb hangsúlyt fektettek az online sugárzásra. Ami igazán egyedivé és úttörővé teszi a céget, az a saját tartalmak gyártása, amit 2013 óta folytatnak, számtalan nagy kritikai és közönségsikert elérő tartalmat készítve.

13. Naver (Dél-Korea) A legnagyobb internetes cégek jellemzően globális szolgáltatást nyújtanak. A Google vagy a Facebook a világon mindenhol népszerű, és a mögöttük álló tudás segítségével képesek voltak kiszorítani a legtöbb hasonló, lokális próbálkozást. Jó példa erre a folyamatra az, ahogy a Facebook a hazai piacon fokozatosan kiszorította az iWiW hasonló szolgáltatását. Van azonban jó néhány ellenpélda: olyan szereplők, melyek a lokális igényekre adott specializált válaszokkal képesek voltak fennmaradni. Ilyen cég a Naver, amely a koreai piac speciális nyelvi közegét kihasználva olyan keresőszolgáltatást nyújt, amely a mai napig népszerűbbé teszi azt saját piacán a globálisan piacvezető Google-nél. A lokalizáció azonban nem lett volna elég a fennmaradáshoz, a cég egyfajta trendindítóként számtalan egyéb szolgáltatást épített be működésébe, mint a mára máshol is megjelenő felhasználói kérdések-válaszok felülete.

12. ARM Holdings (Egyesült Királyság) Az informatikai szektor – az autóiparhoz hasonlóan – számtalan, a nagyközönség számára ismeretlen nagyágyúval bír. Olyan gyártók ezek, melyek termékei szinte minden kereskedelmi forgalomba kerülő eszközben megtalálhatók, azonban maga a márka az átlagos fogyasztó elől rejtve marad. Ha az olvasó Apple, HTC vagy Samsung telefonnal rendelkezik, esetleg Nintendo játékkonzolt használ, akkor szinte biztos, hogy eszközének központi processzora ARM-gyártmány. Illetve nem gyártmány, hanem licenc, hiszen az ARM innovatív jellege elsősorban ebben rejlik: nem fizikailag legyártott egységeket, hanem terveket árulnak, melyeket felhasználva egy-egy gyártó maga készíti el az eszközeibe kerülő egységeket. Olyan, az ügyfelek termelési láncába jobban beilleszthető megoldás ez, amely megkülönbözteti az ARM szolgáltatásait ennek a rettentően kompetitív piacnak a többi szereplőjétől.

2. Salesforce (Egyesült Államok) A szoftverpiac legnagyobb szereplői mindenre kiterjedő szolgáltatásokat nyújtanak, így a specializáltabb szereplők kizárólag folyamatos innováció útján tudják magukat fenntartani. A Salesforce erősen specializált cég, szolgáltatásai minden esetben az értékesítő tevékenység informatikai támogatására épülnek. A Salesforce rendkívül gyorsan adaptálta a felhőmegoldásokat, lehetővé téve így, hogy a folyamatosan frissített adatbázis akár online felületről, akár asztali számítógépes vagy telefonos alkalmazásról elérhető legyen. A cég által biztosított megoldások emellett sok esetben testre szabhatók, lehetővé téve a megfelelő informatikai infrastruktúrával rendelkező ügyfeleknek a speciális igényekhez való igazodást.

1. Tesla (Egyesült Államok) Az autóipar egy sok szempontból konzervatív piac. A legtöbb márka, illetve az azokat tulajdonló csoportok évtizedek óta jelen vannak, a népszerűbb új nevek pedig, mint a Daimlerhez kötődő Smart vagy a PSA Peugeot Citroën-csoport által bevezetett DS, szinte minden esetben hagyományos gyártók új termékei. Ebbe a közegbe robbant be a 2003-as alapítású Tesla Motors, felismerve az egyre növekvő, jelentős piaci változásokat előrevetítő trendet: a teljes mértékben elektromos meghajtású autók küszöbön álló elterjedését. A Tesla kizárólag elektromos autókat gyárt, nincsen hagyományos meghajtású termékük. Modelljei, bár olcsónak nehezen lehet őket nevezni, egyre szélesebb kör számára elérhetőek, így a technikai innováció és a nyugati államok által elektromos autók vásárlását elősegítő különböző anyagi ösztönzők összjátékaként Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban egyre szélesebb kör számára valós alternatíva az elektromos autózás. A Tesla ízig-vérig 21. századi cég: a márkakommunikáció alapja a már-már sztár státuszban lévő vezérigazgató, a dél-afrikai származású Elon Musk, az integrált szemlélet következményeképpen pedig nemcsak autókat gyártanak, hanem az elektromos autózáshoz kötődő egyéb szolgáltatások fejlesztésében és elterjesztésében is komoly szerepet játszanak.

Mit tanulhatunk mindebből?

A lista tanulsága, hogy az innovációnak sok formája van. Innovatívvá tehet egy céget, ha az egy jól körülhatárolt területre csatornázza be a technikai fejlődés eredményeit, mint teszi azt a Coloplast vagy a Salesforce. Innovatív lehet egy üzlet, ha elsőként köt össze két egymással függőségi viszonyban lévő szolgáltatást, mint teszi azt a Netflix a tartalomgyártással és annak online terjesztésével. Sok esetben pedig egészen egyszerűen egy-egy hagyományos közeg logikájának és reflexeinek meghaladása az újítás kulcsa, amire a Tesla a legjobb példa.


Olvass tovább!

Kilencmilliónál tart az Opel szentgotthárdi gyára

Élénkül a termelés, egyre több munkára számíthatunk

Így mutasd meg magad az állásportálon!

Forrás: gyartastrend.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Credit Control Analyst- German Speaking
 Budapest
bp Finance Business & Technology (FBT)
Belföldi hitelengedélyezési gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Retail Data Analytics Intern
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Junior Auditor (Pályakezdő Könyvvizsgáló)
 Budapest
Forvis Mazars Kft.
Nemzetközi folyamatfejlesztő gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT - Gyárlátogatás a P&G Budapest gyárában
  2025. június 19.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés