Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Networking titok: csupán évi 4 e-mailt kell írnod a sikeres kapcsolatépítésért

Networking
2017. Máj 10.

Rossz ötlet az álláskeresésig várni az emberek felkutatásával. Ismerkedj meg a hosszú formátumú e-maillel, amely segít fenntartani a fontos kapcsolatokat, sőt akár még közösséget is építhetsz vele.

Amikor kiterjedt szakmai hálózattal rendelkezel, előbb hallasz a jó lehetőségekről, mint mások. De nem csak ez az előnye: ha egy fontos személlyel kell kapcsolatba kerülnöd, ő már sok jót hallott rólad, ha pedig utaznod kell, gyakran kapsz másoktól olyan kontaktot, aki meg tudja mutatni neked a várost, vagy talál neked szállást.

Az erős kapcsolati háló kiépítése azonban csak egy dolog, stabilan is kell tartanod azt. A kapcsolatok fenntartása némi munkát igényel, és sokunk csupán akkor tesz bele energiát, amikor szüksége van segítségre – nevezetesen új munkára. Jó hír, hogy valójában egyáltalán nem kell keményen dolgoznod ahhoz, hogy a kapcsolati hálót életben tartsd. A leghatásosabb networking módszer nem más, mint évente négy e-mail megírása.

A hosszú formátumú e-mail, amely mostantól a karrierépítésed leghatásosabb eszköze lehet
A Fast Company egyik újságírója, Jason Shen az elmúlt 8 évben negyedéves személyes frissítéseket küldött ki minden januárban, áprilisban, júliusban és októberben 200 főnél is több barátjának és kollégájának. Az e-mail tartalmazta mindazt, amit az elmúlt időszakban a munkájában végzett, projektjeinek leírását, pár érdekes könyvet és filmet, amit olvasott és látott, sőt olykor kapcsolati és randizási információkról is beszámolt.

Ezek a helyzetjelentések azonban nem rövidek; megközelítőleg 1200 szavas feljegyzések fotókkal, videókkal és linkekkel. Shennek sok idejébe került, amíg megtalálta a helyes egyensúlyt a komolyság és a barátias hangnem között, és még mindig jó 2-3 órán át rakja össze a mondandóját. „Ez a legerőteljesebb módja annak, hogy ápoljam az értékes kapcsolataimat – véli. – Különösen hasznosnak bizonyult azokban az átmeneti időkben, amikor épp céget váltottam, vagy új városba költöztem.”

Jason Shen szerint egyesek furcsának, nehézkesnek, tolakodónak találhatják majd ezt a gyakorlatot, és talán azon aggódnak, hogy nyomulós marketingkampánynak fog hatni a rendszeres hírlevél kiküldése, ám rögtön 2 okot is tud mondani, amiért érdemes kipróbálnunk ezt a módszert:

Az emberek szeretik ezeket a frissítéseket: Mivel Jason MailChimpen keresztül küldi ki ezeket, tudja, hogy a kontaktlistán szereplők 60%-a nyitja meg az e-mailjeit, ami hihetetlenül magas aránynak számít, ráadásul csak 2-3 ember iratkozott le róluk az évek során.

Az e-mailek nem helyettesítik a telefonhívást vagy a személyes találkozót: a legtöbb kontakt személyes találkozások alkalmával épült ki, és James szerint továbbra is ápolni kell ezeket a kapcsolatokat. Azonban a legtöbb ember ugyanúgy elfoglalt, mint mi, és nem feltétlenül él ugyanott, ezért nem mindig lehetséges a személyes találkozás.

7 tipp a kezdéshez
Ha kíváncsi lettél, hogyan működik mindez, és szeretnéd kipróbálni magad, a következőket kell tenned:

  • Határozd meg a ritmust, és tartsd magad hozzá: készíthetsz negyedéves összefoglalót, de meghatározhatsz rövidebb ez nem azt jelenti, hogy túl intim dolgokba kell beavatnod őket. Kerüld a trágár szavak használatát is.
  • Ha kétségeid vannak, kezdeményezz beszélgetést. Ne gondold túl. Az első pár hírleveled miatt talán kellemetlenül érezheted magad, hiszen időbe kerül, amíg megtalálod a megfelelő hangnemet. Tekints úgy a helyzetre, hogy azokkal levelezel csupán, akiket már ismersz. Nyugodtan építs közösséget: dobj be egy témát, indíts beszélgetést.
  • Használj vizuális elemeket: a legtöbb e-mail vagy munkavonatkozású, vagy valamiféle promóció. Tedd a leveled olvasását élvezetessé fotókkal és videókkal. Az emberek szeretnek képeket nézegetni a barátaikról, akárcsak a Facebookon vagy az Instagramon.

 

Olvass tovább!

Magyar segítség, magyar betegeknek, Segíts Te is és Legyél Te is plazmaadó!

5 tévhit a munkavállalással kapcsolatban

Forrás: jobline.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Belföldi hitelengedélyezési gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Junior Auditor (Pályakezdő Könyvvizsgáló)
 Budapest
Forvis Mazars Kft.
Adminisztratív munkatárs - beszerzési terület (határozott idő)
 Budapest
Lidl
System Administrator
 Budapest
KBC Global Services Hungary
Export Administrator- French Speaking
 Budapest
bp Finance Business & Technology (FBT)
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT - Gyárlátogatás a P&G Budapest gyárában
  2025. június 19.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés