Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Vonalkódolvasó szemüveg és drón a jövő gyártósorain

Mérnök, Újítás
2017. Máj 26.

Egy Műegyetemen tartott szakmai nap nyitotta meg a 34. International Colloquium of Advanced Manufacturing and Repair Technology in Vehicle Industry című vaskos eseménysort, ahol az autonóm kamionoktól a zalaegerszegi tesztpályán és a hosszútávú emissziótervezésen át az elektronikus kormányrendszerek fejlesztéséig a gépjárműtechnológia rendkívül sok aspektusával lehetett ismerkedni. A nyitás amolyan bemelegítés volt a szintén a BME Gépjárműtechnológia Tanszéke által rendezett háromnapos találkozójához, ahol a visegrádi országokból érkező fiatal gépjárműtechnológus doktoranduszok vetik össze tudásukat és állnak elébe bírálóik kérdéseinek. 

A gépjárműipar legújabb kutatási-gyártási trendjeit felvázoló kollokvium szakmai nappal kezdődött, ahol a Bosch, a Knorr-Bremse, a Continental, az Audi, a Thyssenkrupp, a Schaeffler és az AVL Autókut független autóipari kutatócég is tiszteletét tette, a felhozatal rendkívül impozáns volt. Horváth Zoltán fejlesztési osztályvezető a Bosch részéről előadásában hangsúlyozta, a tesztelhetőség és a smart city megléte alapfeltétel ahhoz, hogy az önvezetésre irányuló hazai fejlesztések az élvonalban tudjanak maradni. Mint ahogy áttekintette, általánosságban olyan hívószavak mentén alakulnak az autonóm mobilitás trendjei, mint a deep learning, a neurális hálózatok, a 3D-látás, a szenzorfúzió, a képalkotás sebessége, az irányítástechnika, a genetikus algoritmusok, az optimalizálás és a kiberbiztonság.

Szalay Zsolt, a BME Gépjárműtechnológia Tanszék vezetője az előadás után jegyezte meg, hogy jelentős lépés az az áprilisi KÖHÉM-rendelet, amely autonóm képességekkel bíró gépkocsi tesztelését teszi lehetővé a hazai közutakon.

Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary ügyvezetője a smart factory világával ismertette meg a hallgatóságot. Az autonóm műveletekre képes robotok és az intelligens folyamatirányítás a végletekig optimalizálják gyártást, ebbe integráltan épül bele az élő munkaerő. A jövő munkásai vonalkód-olvasó okosszemüveget és okosórát fognak viselni, hangutasítással mozgatnak alkatrészeket. A gyártósor cserés alkatrészét 3D-nyomtató pótolja és drón szállítja a szükséges helyre. A beszállító cég okosszemüveg, mobiltelefon valamint szélessáv segítségével valós időben végez távkarbantartást a gyártósoron. A humán erőforrás digitális kompetenciafejlesztése tehát elemi érdeke minden gyártónak.

Mint az ügyvezető mondta, vevők és beszállítók között egyre sokrétűbb vertikális integráció fog megvalósulni, egyre több adatot cserélnek ki egymással, hogy a gyártási folyamat minél zökkenőmentesebb és hatékonyabb legyen. A piac szereplői között horizontális integráció is megfigyelhető, ez főként a tudáscserében nyilvánul meg.

Az Audi a kollokvium első napjára egy gyártástechnológiai problémát hozott, azt, hogy hogyan fejtették vissza a Műegyetemmel közösen a TT-modell oldalelemének a küszöbhöz és A-oszlophoz való hegesztésének problémáit. 500 lemez varratát vizsgálták 24 féle hegesztési paramétert változtatva. Mint Schler Attila, az Audi Hungária karosszériaüzemének vezetője a vizsgálat bemutatásán keresztül rávilágított, mindig érdemes tudományos műhelyekkel együttműködni, mert a gyártási szektor sajátja, hogy a folyamatba valami újítást, komoly fejlesztést hozunk, de a várt eredmények mégsem jönnek. Ilyenkor hátra kell lépni egy lépést, és meg kell érteni, mi miért zajlik, történik vagy csúszik félre a gyártás során.

Szepessy Imre osztályvezető a Thyssenkrupp részéről az elektronikus kormányrendszerek fejlesztéséről beszélt. Az autóipari problémát, hogy a mai gépjárművek vezérlése, kormányzása, hajtása nem igazán működik integrált módon, a vállalat nagyon is komolyan veszi, és integrált járműirányító rendszer létrahozása a célja, a fejlesztést ennek a vezérelvnek veti alá. Jászfényszarun jövőre indul az integrált vezérműtengelyeket és kormányoszlopokat gyártő üzem 500 dolgozóval, ami azért is nagyon nagy büszkeség a cégnek, mert itthoni fejlesztés hazai gyártása indulhat meg. Ezek a fejlesztések egyszersmind már a drive by wire világ előszobájában járnak, amely technológia az elkövetkező évtized nagy újítása lehet az autóiparban.

 

Olvass tovább!

Ennyit keresnek a mérnökök

Különleges sikert ért el az NNG

Egyre jobban bízunk a munkahelyünkben

Forrás: autopro.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Projektmenedzser gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Speciális műszaki operátor
 Budapest
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat
Contract Management Specialist
 Budapest
TK Elevator Eastern Europe GmbH
Pályakezdő adótanácsadó (transzferár szolgáltatások)
 Budapest
Forvis Mazars Kft.
Kötelező szakmai gyakorlatos (Békés, Bács, Csongrád-Csanád, Jász-Nagykun-Szolnok vármegye)
 Magyarország
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés