Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Így válaszoljunk a kényes kérdésekre

Interjúk, Tippek
2017. június 23.

A cikkből kiderül, milyen jó válaszokat adhatunk a kellemetlen interjúkérdésekre.

A kényes kérdések elkerülhetetlenek az állásinterjún, az ezekre adott válaszok ugyanis sokkal többet elárulnak rólunk, mintha csak néhány mondatban bemutatkoznánk. Kránitz Éva kiválasztási tanácsadó szerint a sikeres felvételi beszélgetés kulcsa a felkészülés, amelyhez tanácsai nagy segítséget nyújtanak.

1. Önéletrajzában van egy karrierszünet. Mi történt?

Előfordulhat, hogy néhány hónapos, vagy akár éves szünet is kiolvasható önéletrajzunkból. Ennek oka leggyakrabban a gyermekvállalás és a munkanélküliség, de a szakember szerint tőlünk nyugatabbra nem ritka a kiégés ellen bevetett hosszabb szabadság sem. Bármilyen indokkal estünk is ki a munkából, fontos, hogy kihangsúlyozzuk, hogyan fejlesztettük magunkat ebben az időben, legyen szó szakmai tréningről vagy nyelvtudásunk felfrissítéséről. Ha az elmúlt hónapokat álláskereséssel töltöttük, semmiképp ne adjunk hangot elkeseredettségünknek, beszéljünk inkább a munkakör szempontjából releváns hobbinkról, vagy esetleges önkéntes tevékenységünkről.

2. Miért szeretne eljönni jelenlegi munkahelyéről?

A váltásra számtalan motivációnk lehet: nem jövünk ki jól a főnökünkkel, nem vagyunk elégedettek a fizetéssel, vagy sosem szerettünk ott dolgozni, de nem volt más választásunk, amikor elvállaltuk az állást. Kránitz Éva azonban azt javasolja, hogy semmiképp se tegyünk negatív megjegyzéseket a cégre, ahol dolgozunk, mert az minket is rossz színben tüntet fel. Inkább nézzünk magunkba, és találjuk meg a valódi okokat. Lehetséges, hogy változatosabb feladatokra vágyunk a napi rutin helyett, vagy egy stabil cégnél, anyagilag is megbecsülve látjuk a jövőnket, esetleg feljebb lépnénk a ranglétrán, netán egy motiváló közösségben szeretnénk folytatni a munkát. Egy várható leépítés, vagy a régóta tartó ingázás is jól indokolja álláskeresésünket. Fontos, hogy őszintén, megfontoltan válaszoljunk, mert ezzel az interjúztató szimpátiáját is megnyerhetjük.

3. Mit tenne másképp, ha ön vezetné a cégünket?

Ez a kérdés több szempontból is „beugratós”. Egyrészt az érdekli az interjúztatót, hogy felkészültünk-e a cégből, ismerjük-e filozófiáját, eredményeit. Másrészt a válasz gondolkodásmódunkról, helyzetfelismerő képességünkről is sokat elárul. Elsősorban a saját szakterületünkön tájékozódjunk: foglaljuk össze az észlelt pozitívumokat, erősségeket, majd diplomatikusan tegyük hozzá előremutató javaslatunkat. Például méltathatjuk a cég weboldalának strukturáltságát, találati helyét a keresőben, majd megemlíthetjük, hogy néhány előnyösebb fotó milyen hozzáadott értéket jelenthet. Vagy beszélhetünk a vállalat szolgáltatásairól a versenytársak tükrében, és kiemelhetünk egy még hiányzó irányt, amely tovább erősítheti a cég piaci helyzetét.

4. Ismertesse legutóbbi súlyos hibáját, ami azért történt, mert valamilyen fontos részletet nem vett észre.

A tanácsadó szerint ennél a kérdésnél nem az elkövetett hiba a lényeg, hanem a reakciónk, ahogy a helyzetet kezeltük. Röviden vázoljuk, mi történt, ki vette észre a figyelmetlenségünket, mit tettünk, miután realizáltuk a tévedést. Mondjuk el nyíltan, milyen következménye lett a hibánknak, kiket érintett, őket mikor tájékoztattuk, hogyan fejeztük ki sajnálatunkat, milyen kritikát kaptunk, hogyan reagáltunk rá, és a legfontosabb: hogyan javítottuk ki a hibát, illetve mit tettünk azért, hogy a jövőben elkerüljük a hasonló esetet. Igazán emberi arcunkat mutathatjuk meg, ha röviden megemlítjük, érzelmileg mennyire érintett meg bennünket ez a ránk nem jellemző figyelmetlenség.

5. Milyen típusú emberek idegesítik leginkább?

Bár elsőre azt gondolnánk, hogy ennél a kérdésnél végtelen türelmünkről kell tanúbizonyságot tennünk, amelynek nyomán soha nem jövünk ki a sodrunkból, ez azonban egyértelmű tévedés. Olyan ember ugyanis nincs, akit ne lehetne felbosszantani, ezért bátran lehetünk őszinték, de tartózkodjunk a személyeskedéstől. Megemlíthetjük például, hogy azok a szituációk idegesítenek leginkább bennünket, amikor valaki kivonja magát a csapatmunkából, nem tartja be a határidőket, vagy alaptalan pletykákat terjeszt. Ilyen módon saját értékrendünket is nyomatékosíthatjuk.


Tartsuk észben a fentieket, válaszainkat gondoljuk át, fogalmazzunk nyíltan és egyszerűen.

Forrás: profession.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Pályakezdő adattárház fejlesztő
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Adminisztratív munkatárs - beszerzési terület (határozott idő)
 Budapest
Lidl
System Administrator
 Budapest
KBC Global Services Hungary
Adatbázis üzemeltetési gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Alkalmazás üzemeltetési gyakornok
 Budapest
MAVIR ZRt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT - Gyárlátogatás a P&G Budapest gyárában
  2025. június 19.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés