Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Hogyan válaszolj, ha a HR-es ezt kérdezi: mi szokta felidegesíteni?

Állásjelentkezés, Interjúk
2015. június 23.

Ha tréfás megoldáshoz folyamodsz, nagyon rosszul teszed.

A trükkös kérdéseknek se szeri, se száma, és a fentire különösen nehéz jó választ adni. A HR-esek azért kedvelik, mert a válasz változó irányokba terelheti a beszélgetést, és leránthatja a lelplet a jelöltről, ha például óhatatlanu elárulja, hogy háklis természet, aki emiatt nem illik bele a vállalati kultúrába. A reakcióból mindenképpen több dolog derül ki az álláskeresőről, mintha arra kérnék, hogy meséljen egy kicsit magáról (mivel ez a kérdés bene van a Top 10-ben, szinte mindenki igyekszik is készülni rá).

Mivel szokatlan és kissé kellemetlen kérdésről van szó, a HR-es a jelölt testbeszédét, metakommunikációját is figyeli, illetve az is számít, mennyi idő telik el a kérdés és a válasz között. Az sem lényegtelen, hogy az álláskereső mit nem említ. Érdemes tehát felkészülni erre a kérdésre. Van néhány tippünk a Business Insider jóvoltából:

1. Ne kerüld ki a kérdést

Mindenkit ér frusztráció, sokakat folyamatosan, ezért nem hiteles válasz, ha azt mondod, hogy hirtelen semmi nem jut eszedbe, mert olyan kiegyensúlyozott személyiség vagy, hogy fát lehetne vágni a hátadon. Apró kellemetlenséget sem érdemes említeni (például zavar, hogy mások hangosan telefonálnak az irodában), mert a HR-es azt gondolhatja, folyton bosszankodsz valami miatt, hiszen mindenhol vannak hangos telefonálók.

Ha mondjuk olyasmit említesz, hogy a marketingesek hajlamosak késve átküldeni a havi jelentést, és emiatt kellemetlen helyzetbe kerülsz, már jobb megoldás. Ilyenkor azt is el kell mesélni, hogyan kezeled a problémát, méghozzá két irányban. Egyrészt megfelelő technikával túlteszed magad a kellemetlenségen, másfelől megpróbálod megértetni a marketingesekkel, hogy jó lenne, ha tekintettel lennének a határidőkre. E magyarázatból ki kell derülnie, mennyire empatikus személyiség vagy és hogy mindig törekszel a problémák kontstruktív megoldására.

2. Legyen általános probléma

Ha kisebb-nagyobb specifikus bosszúságokat említesz, például hogy a melletted ülő kolléga naponta 37-szer teljes erőből odacsapja a telefont, amit te strigulázni szoktál, arra lehet következtetni, hogy bármi miatt képes vagy felkapni a vizet. Valamilyen általánosabb problémát érdemes felhozni, például hogy elvárod, mindenki betartsa az udvariasság általános szabályait, különösen, mert erre a vállalati viselkedési kódex külön kitér.

A teljes cikk elolvasásához kattints ide.

Forrás: www.jobline.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

System Administrator
 Budapest
KBC Global Services Hungary
Belföldi hitelengedélyezési gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Modell Validációs gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Lakossági hitelezési munkatárs
 Budapest
euJOBS Kft.
Senior Customer Service Representative- Dutch Speaking- Fixed-term- Part-time
 Budapest
bp Finance Business & Technology (FBT)
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT - Gyárlátogatás a P&G Budapest gyárában
  2025. június 19.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés