Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Hogyan válaszolj, ha a HR-es ezt kérdezi: mi szokta felidegesíteni?

Állásjelentkezés, Interjúk
2015. június 23.

Ha tréfás megoldáshoz folyamodsz, nagyon rosszul teszed.

A trükkös kérdéseknek se szeri, se száma, és a fentire különösen nehéz jó választ adni. A HR-esek azért kedvelik, mert a válasz változó irányokba terelheti a beszélgetést, és leránthatja a lelplet a jelöltről, ha például óhatatlanu elárulja, hogy háklis természet, aki emiatt nem illik bele a vállalati kultúrába. A reakcióból mindenképpen több dolog derül ki az álláskeresőről, mintha arra kérnék, hogy meséljen egy kicsit magáról (mivel ez a kérdés bene van a Top 10-ben, szinte mindenki igyekszik is készülni rá).

Mivel szokatlan és kissé kellemetlen kérdésről van szó, a HR-es a jelölt testbeszédét, metakommunikációját is figyeli, illetve az is számít, mennyi idő telik el a kérdés és a válasz között. Az sem lényegtelen, hogy az álláskereső mit nem említ. Érdemes tehát felkészülni erre a kérdésre. Van néhány tippünk a Business Insider jóvoltából:

1. Ne kerüld ki a kérdést

Mindenkit ér frusztráció, sokakat folyamatosan, ezért nem hiteles válasz, ha azt mondod, hogy hirtelen semmi nem jut eszedbe, mert olyan kiegyensúlyozott személyiség vagy, hogy fát lehetne vágni a hátadon. Apró kellemetlenséget sem érdemes említeni (például zavar, hogy mások hangosan telefonálnak az irodában), mert a HR-es azt gondolhatja, folyton bosszankodsz valami miatt, hiszen mindenhol vannak hangos telefonálók.

Ha mondjuk olyasmit említesz, hogy a marketingesek hajlamosak késve átküldeni a havi jelentést, és emiatt kellemetlen helyzetbe kerülsz, már jobb megoldás. Ilyenkor azt is el kell mesélni, hogyan kezeled a problémát, méghozzá két irányban. Egyrészt megfelelő technikával túlteszed magad a kellemetlenségen, másfelől megpróbálod megértetni a marketingesekkel, hogy jó lenne, ha tekintettel lennének a határidőkre. E magyarázatból ki kell derülnie, mennyire empatikus személyiség vagy és hogy mindig törekszel a problémák kontstruktív megoldására.

2. Legyen általános probléma

Ha kisebb-nagyobb specifikus bosszúságokat említesz, például hogy a melletted ülő kolléga naponta 37-szer teljes erőből odacsapja a telefont, amit te strigulázni szoktál, arra lehet következtetni, hogy bármi miatt képes vagy felkapni a vizet. Valamilyen általánosabb problémát érdemes felhozni, például hogy elvárod, mindenki betartsa az udvariasság általános szabályait, különösen, mert erre a vállalati viselkedési kódex külön kitér.

A teljes cikk elolvasásához kattints ide.

Forrás: www.jobline.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Villamosmérnök
 Budapest
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat
Junior RedHat System Engineer
 Budapest
KBC Global Services Hungary
Beszerzési munkatárs - adatellenőrzési terület (határozott idő, heti 30 óra)
 Budapest
Lidl
WIZZ Management Trainee Program
 Budapest
Wizz Air
Projektkoordinátor
 Budapest
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat
Még több hasonló állás

Közelgő események

Tudatos Megoldás Kft. - Szakmai nyíltnap
  2025. november 27.
Fiatal Vállalkozók Hete 2025 - Budapest
  2025. november 28.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés