Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Bepillantás a függöny mögé - Tesco Business Game 2014

Tesco, Tapasztalatszerzés, Verseny
2014. november 24.

Milyen lehet egy szupermarketet irányítani? Vajon mely kompetenciákra van szükség egy döntéshozói feladatkörhöz? Többek között ezekre a kérdésekre kaphattak választ azok a vállalkozó kedvű fiatalok, akik megmérettették magukat a Tesco Business Game 2014-es játékán.

Háromfős csapatok - egy áruház-igazgató és két beosztott (kereskedelmi- és vevőszolgálati igazgató) - 6 héten és 18 körön keresztül küzdöttek egymással és a problémákkal a végső győzelemért. A cél nem volt más: elhárítani minden akadályt a sikeres működés útjából, és maximalizálni a profitot. Az idei évben rekordot döntött az induló csapatok száma. A nemzetközi keretek között megrendezett szakmai erőpróbán a lengyel és cseh triók mellett idén 176 magyar csapat vágott bele a játékba. Körtvélyesi Brigittával, a Tesco kiválasztási specialistájával beszélgettünk.


A népes mezőnyben hazánk szép számú fiatallal képviseltette magát, ráadásul legnagyobb örömünkre a végső nemzetközi győztes is magyar csapat lett. Minek köszönhető ez a nagy részvételi szám, lelkesedés?

Nagyon örülünk a sok indulóknak és a magyar sikernek is! Tavaly 60 körüli magyar csapat részvételével zajlott a játék. A visszajelzések azt mutatják, hogy izgalmas, a fiatalok számára érdekes és élvezetes ez a játék, éppen ezért nagyobb „erőket” mozgósítottunk azért, hogy minél többen értesüljenek róla.

A visszajelzések alapján mi az, ami leginkább tetszik a játékosoknak, ami megragadja őket?

Én azt látom, hogy nagyon fontosak ma már azok a lehetőségek, amelyekben a fiatalok kipróbálhatják magukat, belekóstolhatnak abba, hogy működik az, amit tanultak. A legfőbb vonzerő, hogy a játék szimulálja nekik az életet, ráadásul egy komoly nemzetközi cég áll mögötte. A fiatalok kíváncsiak, hogy zajlanak a dolgok egy ilyen nagyvállalatnál a „függöny mögött”. Emellett jó motivációs tényező számukra az is, hogy nemzetközi mezőnyben, angol nyelven tehetik próbára tudásukat.

Mennyire voltak felkészültek résztvevők?

A csapatok mindegyike mögött komoly munka és kitartás állt. Mindegyikük kialakította a saját stratégiáját, amit szem előtt tartva hozta meg a döntéseket. Az elejétől kezdve meg lehet figyelni azt, hogy mekkora kihívást jelent, és mekkora kitartást igényel ennek a 18 héten keresztül tartó játéknak már a teljesítése is. A 176 induló csapatból nem minden trió „futott be”, de a csapatok nagy része teljesítette a játékot.

Mennyire élethű problémákkal szembesültek a csapatok?

Az üzleti menetünket képzi le a játék. A pozíciók (áruház-igazgató, kereskedelmi- és vevőszolgálati igazgató) is megfelelnek a mindennapi gyakorlatnak, továbbá a háttérfolyamatok is szinte azonosak azzal, amivel mi dolgozunk. Kisebb módosítások vannak ugyan, de ez nem változtat a játék és a valós élet egyezésén.

Kiválasztási szakemberként, ha a toborzás során találkozik olyan jelentkezővel, aki egy ilyen jellegű játékban sikereket ért el, az mennyire befolyásolhatja a végső döntést?

Nagyon erős és megbízható szűrőnek tűnik ez a játék, hiszen olyan helyzetekkel és feladatokkal találkoznak a fiatalok, amivel a való életben mi is foglalkozunk. A problémamegoldás, a kitartás, a csapatban való együttműködés egyaránt kell ahhoz is, hogy valaki ezt a játékot sikeresen teljesítse és ahhoz is, hogy valaki a csapatunk tagjaként végezze a munkáját. Én mernék támaszkodni a játékban elért sikeres eredményre, jó ajánlólevél!

Milyen képességekre, személyiségjegyekre fókuszáltok a kiválasztásnál?

Azokat a jó problémamegoldó, talpraesett, dolgozni és tanulni akaró, nyitott, innovatív fiatalokat keressük a csapatunkba, akik nem hátrálnak meg a problémák elől. Az ideális pályázót jellemezze az empátia, a másikhoz való odafordulás és odafigyelés, mert ez az oda-vissza kommunikáció alapja. Nagyon fontos számunkra, hogy ezeknek a tulajdonságoknak a birtokában legyen a jelölt, mivel azt gondoljuk, hogy míg magát a szakmát meg lehet tanulni, az attitűdök megléte emberfüggő.

Milyen változtatásban, fejlesztésben gondolkodtok a játékkal kapcsolatban a jövőre nézve?

Egyre több fiatal keresi a munkatapasztalat szerzésének lehetőségét, szeretnénk ebben is támogatni őket. Gondolkozunk azon, hogy ezt a játékot kivigyük olyan felületekre, ami támogathatja az egyetemen való tanulás gyakorlati megélését.

Forrás: Szerző: Kocsis Anita
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

DevOps gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Állásajánlataink Neked
frissdiplomas.hu
Reporting & Data Quality Gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Forrás- és fogyasztáselemzési gyakornok
 Budapest
MAVIR ZRt.
Contract Management Specialist
 Budapest
TK Elevator Eastern Europe GmbH
Még több hasonló állás

Közelgő események

Nyílt nap - Coach KÉpzés (ICF Level 1) és Trénerképzés
  2025. augusztus 26.
Women in Data Science Budapest
  2025. október 09.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés