Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Helyére kerül végre a Facebook

2016. február 22.

Mostanra lecsengett a nagy hype a Facebook körül, a cégek egyre inkább a helyén kezelik ezt a megjelenési lehetőséget – derül ki az RG Stúdió friss kutatásából. Költeni már hajlandóak a vállalkozók, most az jönne, hogy mindenki megtalálja mi az, amibe tényleg érdemes invesztálnia.

A közösségi média, és azon belül a Facebook meghatározó eleme a cégek marketingjének már viszonylag hosszú ideje. A hozzáállás ehhez a fajta felülethez azonban folyamatosan változik attól függően, milyen tapasztalatokat szereznek a vállalkozások, és milyen változásokat tapasztalnak a rendelkezésre álló lehetőségekben. Többek között ezt a fajta attitűdváltozást vizsgálta az RG Stúdió a legújabb kutatásában, amelyet 2016-ban a harmadik alkalommal végzett el az év ugyanabban az időszakában kis- és középvállalkozások között.

Költünk, csak legyen eredmény

2014 óta a Facebookozó cégek céljai eltolódtak. Egyre több cégnek fontosabb az új ügyfelek szerzése és a közvetlen értékesítés. A második helyen lévő márkaépítés és a régi vevőkkel történő kapcsolattartás, ami a harmadik helyen van, alapvetően stagnál. Ugyanakkor a marketing keret csökkentése, mint cél, szinte teljesen eltűnt.

Az, hogy egy adott cég inkább ügyfélszerzésre, vagy hosszabb távon gondolkodva márkaépítésre kívánja főként használni a közösségi oldalon való megjelenést, egy fejlődési folyamat lépcsőit jelenti – mondta el a Piac & Profitnak Lévai Richard, az RG Stúdió Kft. egyik tulajdonosa. A cégek ugyanis mára elfogadták, hogy az eredményes közösségi oldalas megjelenés nincs ingyen és elkezdtek költeni – ezek után viszont jogos, hogy várják a befektetésük eredményét. Aki viszont már megérett arra, hogy a marketingben is képes legyen stratégiai szinten gondolkodni, az ezt az eredményt hosszabb távon is hajlandó kivárni.
A mai napig sok a gondja a cégeknek a Facebookkal, az első helyen évről évre azt említik a legtöbben, hogy a rajongóik nem látják az összes bejegyzésüket. A többi probléma azonban évente változik. Idén a második helyre a nagy időigény került, beelőzve ezzel a tavalyi másodikat, azt, hogy egyre többet kell költeni a hirdetésekre. Összességében úgy tűnik, hogy a cégek beletörődtek abba, hogy a Facebook egy fizetős média.
Ezzel összefügg az is, hogy egyre elégedettebbek a Facebook hirdetési lehetőségeivel a cégek – az idén másodszor feltett kérdés alapján. Bár kevesebben mondták, hogy ugyanannyit hirdetnének, ha nagyobb lenne az organikus elérés, de egyre kevesebben gondolnak szükséges rosszként a fizetett megjelenésre, és jóval többen mondták a tavalyi évnél, hogy több organikus elérés esetén is költenének ennyit a hirdetésekre. (Ráadásul a Facebook hirdetéseknek van egy kellemes mellékhatása is.)

A kutatás eredményei szerint a vállalkozások fejében lassan kezd a helyére kerülni a legnagyobb közösségi oldal helye és szerepe: már nem hype-olják, megvolt az első kiábrándulás is – lassan a reális kép alakul ki.

 

A Facebook a nyerő

 A többi közösségi hálózat közül egyedül az Instagram az, ami egyértelmű emelkedést mutat. Az összes többi használata vagy ingadozik, vagy csökken.

 A Facebook tehát domináns szerepet tölt be, de nem csak a közösségi hálózatok között. A felsorolt több mint 25 online marketing megoldás közül egyedül a weboldal (vagy webáruház) tudta megelőzni, ráadásul az első 10-be három Facebook megoldás került be. A Facebook hirdetés komolyan lehagyta a Google AdWords hirdetéseket is. (Pedig ez az a terület, ahol a jobb olcsóbb is.)

Összességében az online marketing egyre fontosabb szerepet tölt be a cégek életében. A válaszadók 46%-a tervezi, hogy 2016-ban többet költ online marketingre, mint 2015-ben, és csak 5%-a tervezi, hogy csökkenti.

Tudjuk, mi számít?

A fentiek fényében egyáltalán nem meglepő, hogy a válaszadók alapvetően elégedettek a Facebook marketing lehetőségeivel, hiszen 44%-uk válaszolta azt, hogy egyértelműen megéri nekik jelen lenni a közösségi hálózatban, 22%-uk pedig azt, hogy inkább megéri. Ugyanakkor fontos látni, hogy a bizonytalanok száma soha nem volt ilyen magas. Két év alatt 21%-ról 25%-ra nőtt azoknak az aránya, akik nem tudják eldönteni, hogy megéri-e nekik Facebookozni.

Mivel a cégek egyre többet költenek, egyre több helyen felmerül az igény arra is, hogy pontosan lássák, megéri-e nekik ez a befektetés. Ez teljesen természetes és jogos igény és örvendetes változás is a szakértő szerint annyiban, hogy a cégek végre nem csak azt nézik, hogy több like-juk van-e, mint a konkurenciának, hanem valós eredményeket várnak el a közösségi oldalas megjelenéstől.

„A Facebook egyre fontosabb szerepet tölt be a magyar kkv-k életében, ráadásul ezt már nem a lelkesedés, hanem az elmúlt évek tapasztalata mondatja velük. Egyre jobban értik a működését, egyre inkább tisztában vannak a lehetőségekkel. Tudják, hogy ez nem egy ingyenes felület, fizetni kell a megjelenésekért, ugyanakkor azt is látják, hogy megéri költeni erre a felületre” – mondta Lévai Richárd.

Ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy a Facebook a cégek számára egy eszközrendszert, eszköztárat jelent, amiből minden vállalkozásnak saját tapasztalatai – és az eredmények monitorozása – révén kell eldöntenie, hogy mit érdemes használni belőle. Van, ahol a céges oldal futtatása éri meg leginkább, de lehet, hogy erre nincs is szükség és az adott vállalkozás a rajongói közösség építése nélkül a hirdetésekkel éri el a legjobb eredményeket. Van, aki számára pedig például az lehet az üdvözítő megoldás, ha az ügyvezető, értékesítő, vagy épp egy megfelelő szakember magánemberként jelenik meg különböző Facebook csoportokban és így népszerűsíti a céget.

 

Tetszett a hírünk? Olvass tovább:

A rutinos róka vagy a becsvágyó fiatal viszi sikerre a céget?

Ellesett profizmus, amivel megsokszorozhatja vevői számát

Négy tipp, hogy értelme is legyen a közösségi marketingnek

Ez kell a sikeres marketinghez

 

Forrás: Piac & Profit
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Reporting & Data Quality Gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
IT szervező gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Állatorvos
 Bóly
Bonafarm Zrt.
Forrás- és fogyasztáselemzési gyakornok
 Budapest
MAVIR ZRt.
Pályakezdő adótanácsadó (transzferár szolgáltatások)
 Budapest
Forvis Mazars Kft.
Még több hasonló állás

Közelgő események

VII. Mindset Meetup
  2025. augusztus 23.
Nyílt nap - Coach KÉpzés (ICF Level 1) és Trénerképzés
  2025. augusztus 26.
Women in Data Science Budapest
  2025. október 09.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés