Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak

Menü

  • KarrierIndító
  • Állások
  • Események
  • Cégek
  • Blog
  • Munkaadóknak
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Belépés

Hírek

Csapdák a közösségi médiában

2016. szeptember 28.

A közösségi oldalakat használók negyede tudatosan igyekszik elkerülni a márkák bejegyzéseit – derül ki a Kantar TNS felméréséből. A leginkább a skandináv országokban utasítják el a közösségi platformokon megvalósuló céges kommunikációt, és a kutatás arra is rámutatott, hogy a hírességeknek komoly szerepük van abban, hogyan alakul egy-egy brand megítélése.

Bár gyorsan nő a közösségi oldalakat használók száma, és ezzel együtt ezek a felületek fontos marketing csatornává is váltak, egy friss felmérés szerint igen magas azok aránya, akik elutasítják az ilyen jellegű kommunikációt. A Kantar TNS 57 országban 70 ezer internet felhasználót kérdezett meg többek között erről is, és kiderült, hogy 26 százalékuk inkább máshova navigált a neten, csakhogy elkerülje a márkák üzeneteit a közösségi oldalakon.

A céges kommunikációt a közösségi médiában elutasítók aránya a skandináv országokban a legmagasabb, a svédek és dánok 57 százaléka igyekszik elkerülni a bejegyzéseiket. Ugyanakkor Szaúd-Arábiában mindössze 15, Brazíliában pedig 19 százalékos ez az arány.

Az eredetileg reklámmentesként indult közösségi felületek arra kényszerülnek, hogy bevételt termeljenek, amihez a reklám a legjobb eszköz számukra. Ezzel az eszközzel azonban érdemes óvatosan bánniuk, mert a kutatás szerint a megkérdezettek 34 százaléka már most is úgy érzi, hogy az online hirdetések folyamatosan követik őket a közösségi platformokon.

A netes véleményvezérek és a hírességek meghatározó szerepet játszanak abban, hogyan ítélnek meg egy-egy márkát. A Kantar TNS felmérés során megkérdezett 16-24 évesek 40 százaléka azt jelezte, hogy jobban hisz az interneten az adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatban megfogalmazott felhasználói reakcióknak, leírásoknak, mint a weben, az újságokban vagy akár a tévében megjelenő reklámoknak.

A tanulmány arra is rámutatott, hogy a közösségi médiás kommunikációt választó márkáknak arra is oda kell figyelniük, hogy az üzenetük több platformon is működjön. A Facebook ugyan kulcsfontosságú, de például a Snapchatet a megkérdezettek közel negyede használja, míg az Instagramot 42 százalékuk.

 

Olvass tovább!

Érdemes készülni: fontos pályázat nyílik meg a kkv-knak

Nem szeretik a távmunkát a magyar cégek

6+1 igazán hatásos tipp kapcsolatépítéshez

Forrás: mmonline.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Kontroller gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Üzletkötő (hunter)
 Budapest
VET-PROFIL Kft.
DevOps gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
CNC kezelő és kiállítás kivitelező
 Budapest
Tipexpo Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Data Analyst gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

VII. Mindset Meetup
  2025. augusztus 23.
Nyílt nap - Coach KÉpzés (ICF Level 1) és Trénerképzés
  2025. augusztus 26.
Women in Data Science Budapest
  2025. október 09.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés