Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Mit tehet egy cég, hogy megtartsa a dolgozóit és vajon mennyire sikeres ebben? Különösen hangsúlyos ez a kérdés az SSC-knél (Shared Service Centre), ahol köztudottan nagy a fluktuáció.
Mi okozza az elvándorlást és mit kellene tenni, hogy ottmaradjanak a dolgozók, ne lehessen elcsábítani őket akár pár ezer forinttal több fizetésért? Ennek járt utána a HR Portal Szabó Tímeával a Partnering Central Europe tanácsadó partnerével.
Hazánk egyik legnagyobb munkaerő felszívó területe a nagyvállalatok által létrehozott, központosított szolgáltatást nyújtó SSC, ahol a HR tevékenységet, pénzügyet, logisztikát és IT szolgáltatásokat centralizálják, de manapság hallani jogászokat foglalkoztató SSC-ről is. Fiatal, hosszú történelmi múlttal nem rendelkező területről van szó: Magyarországon mindössze 10-15 éves múltra tekinthetnek vissza az SSC-k, melyeknél főképpen az Y-generációt foglalkoztatják. Épp ezért még nem alakulhatott ki olyan vezetői réteg, amely a korábbi tapasztalatokra támaszkodhatna, emellett hiányzik a főiskolai szolgáltatói szektor képzése és állami támogatás sincsen.
Szabó Tímea szerint nem indokolt a fluktuáció, mert megfelelő munkakörnyezettel és motivációval elérhető, hogy ne menjenek el a dolgozók. Ennek a korosztálynak nem elég, hogy magas fizetést ígérünk – mondja. A fiatalok az egyetemről kikerülve még örülnek az első fizetés megérkezésének, de a monoton munkavégzés hamar elveszi a lelkesedésüket, és - ha nem motivál megfelelően a vezető -, más munkahely után néznek. Szabó Tímea 3 F-es megoldást javasol: a Fun, Friend és Feedback szavakkal jellemzi a munkaerő megtartást. A Fun lényege, hogy a munkakör érdekes, élvezetes, változatos legyen, ne váljanak robotokká a fiatalok és legyen sikerélményük. A Friend-nél barátok szerzésére utal, olyan közösséget kell létrehozni, ahol megtalálják önmagukat, meg tudják osztani a gondolataikat, gondjaikat. A Feedback, vagyis a visszajelzés elengedhetetlen, mivel ez a generáció nem várja meg, hogy 3 hónap múlva teljesítményértékelés lesz, azonnali minősítést vár el a főnöktől.
A riportot a linkre kattintva olvashatják tovább.