Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Három F a munkaerő megtartásáért

2015. Máj 26.

Mit tehet egy cég, hogy megtartsa a dolgozóit és vajon mennyire sikeres ebben? Különösen hangsúlyos ez a kérdés az SSC-knél (Shared Service Centre), ahol köztudottan nagy a fluktuáció.

Mi okozza az elvándorlást és mit kellene tenni, hogy ottmaradjanak a dolgozók, ne lehessen elcsábítani őket akár pár ezer forinttal több fizetésért? Ennek járt utána a HR Portal Szabó Tímeával a Partnering Central Europe tanácsadó partnerével.

Hazánk egyik legnagyobb munkaerő felszívó területe a nagyvállalatok által létrehozott, központosított szolgáltatást nyújtó SSC, ahol a HR tevékenységet, pénzügyet, logisztikát és IT szolgáltatásokat centralizálják, de manapság hallani jogászokat foglalkoztató SSC-ről is. Fiatal, hosszú történelmi múlttal nem rendelkező területről van szó: Magyarországon mindössze 10-15 éves múltra tekinthetnek vissza az SSC-k, melyeknél főképpen az Y-generációt foglalkoztatják. Épp ezért még nem alakulhatott ki olyan vezetői réteg, amely a korábbi tapasztalatokra támaszkodhatna, emellett hiányzik a főiskolai szolgáltatói szektor képzése és állami támogatás sincsen.

Szabó Tímea szerint nem indokolt a fluktuáció, mert megfelelő munkakörnyezettel és motivációval elérhető, hogy ne menjenek el a dolgozók. Ennek a korosztálynak nem elég, hogy magas fizetést ígérünk – mondja. A fiatalok az egyetemről kikerülve még örülnek az első fizetés megérkezésének, de a monoton munkavégzés hamar elveszi a lelkesedésüket, és - ha nem motivál megfelelően a vezető -, más munkahely után néznek. Szabó Tímea 3 F-es megoldást javasol: a Fun, Friend és Feedback szavakkal jellemzi a munkaerő megtartást. A Fun lényege, hogy a munkakör érdekes, élvezetes, változatos legyen, ne váljanak robotokká a fiatalok és legyen sikerélményük. A Friend-nél barátok szerzésére utal, olyan közösséget kell létrehozni, ahol megtalálják önmagukat, meg tudják osztani a gondolataikat, gondjaikat. A Feedback, vagyis a visszajelzés elengedhetetlen, mivel ez a generáció nem várja meg, hogy 3 hónap múlva teljesítményértékelés lesz, azonnali minősítést vár el a főnöktől.

A riportot a linkre kattintva olvashatják tovább.

Forrás: HR Portal
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Projektmenedzser gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
IT Desktop üzemeltetési gyakornok
 Budapest
MAVIR ZRt.
Future Production Manager Program
 Csömör
Procter & Gamble - Csömör
WIZZ Management Trainee - Maintenance and Engineering
 Budapest
Wizz Air
Cloud IT támogató gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

recruiTECH BLUE 2025
  2025. szeptember 25.
JOBVERSE
  2025. október 02.
SZTE Karriernapok
  2025. október 08.
Women in Data Science Budapest
  2025. október 09.
Óbudai Egyetem Állásbörze
  2025. október 14.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés