Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Meghatározó trendek az online toborzásban – 2015

2015. július 10.

Az álláskeresők kezébe került az információs hatalom, jórészt az online nyújtotta lehetőségeknek köszönhetően. A toborzás egyre inkább mobil platformon zajlik, ami korábban nem tapasztalt gyorsaságot és pontosságot követel a kiválasztási szakemberektől. Milyen további új kihívások jelennek meg a toborzási piacon?

1. Videókon érkezik az üzenet

A videók mára a mobilforgalom nagyjából felét teszik ki, és a trend folytatódik, ami azt jelenti, hogy a statikus képeket és szövegeket gyorsan háttérbe szorítja ez a dinamikus médium. A toborzóknak fel kell készülniük arra, hogy ezen a csatornán érjék el és szólítsák meg a jelölteket: az állásajánlatot, a munkaköri leírást, a céges brandet mind így kell kommunikálni. A videó azonban nem újabb nyűg, hanem nagyszerű kihívás, mert rajta keresztül jóval izgalmasabban, szemléletesebben, és ami a legfontosabb, könnyebben mutatható be a céges kultúra és a felkínált pozíció.

2. A hagyományos önéletrajz leértékelődik, előtérbe kerülnek az online profilok

Az önéletrajzokkal számos probléma akad, az egyik, hogy lelassítják a kiválasztási folyamatot. A jelöltek nem szeretnek velük bajmolódni, nem fordítanak kellő figyelmet a frissítésükre. Ha frissítik, az is időt vesz igénybe. A cégek számára sokkal praktikusabb, ha a LinkedIn-profilokat fogadják el referenciának, legalábbis a kiválasztási folyamat első szakaszában. A LinkedIn-profilok általában pontosabbak és naprakészebbek az önéletrajzoknál, mert sokan látják őket, így bármilyen anomália azonnal szemet szúr.

3. Meséljen a céges profil

Alapkövetelmény, hogy az álláskereső könnyen tudjon navigálni a céges honlapon és ne kerüljön fáradságába a jelentkezés – például nincsen szükség azonnali regisztrációra, sem arra, hogy félóra alatt aprólékosan kitöltse a profilját. A céges honlap esetében minden potenciális jelölt erre a kérdésre keresi a választ: hogyan bánnak itt az emberekkel? Kíváncsiságuk kielégítése érdekében sztorikkal kell szolgálni arról, hogyan zajlik az élet a cégnél, milyen élményekről tudnak beszámolni az ott dolgozók, miért sokkal jobb az ottani szervezet, mint a versenytársakéi a piacon. Ugyanez vonatkozik a vállalat megjelenítésére a közösségi médiában: minden profil "daloljon", hogy kedvet csináljon a jelentkezéshez.

4. Online felkutathatók a rejtett tehetségek

Sok kiváló szakembernek nem elég impozáns az önéletrajza, a toborzóhoz eljutó szerény dokumentum mintegy elrejti a tehetséget. Az internet és a közösségi médiumok fejlődése szerencsére lehetővé teszi, hogy a kiválasztási szakemberek felkutassák, mihez is ért igazán az illető. A jelölt blogbejegyzései, videói, képei, munkabeszámolói ékesebben tanúskodnak a képességeiről, kreativitásáról, mint az általában valamilyen sablon alapján összeállított önéletrajz, így megkönnyítik a toborzók munkáját.

5. A passzív jelöltek aktív keresése

Az online közösségi média lehetővé teszi, hogy a toborzók felkutassák a minőségi passzív jelölteket és kommunikáljanak velük. Ezek a jelöltek nem keresnek éppen munkát, a munkáltatójuk nagyon szeretné őket megtartani, de valószínűleg még így is jól karbantartott profiljuk van a LinkedInen, ahol kapcsolatba lehet lépni velük. E transzparenciának köszönhetően leáldozott a "posztolj és imádkozz" kora, amikor a munkáltató közzétette az álláshirdetést az interneten, aztán reménykedve várta, hogy a megfelelő jelölt észreveszi és jelentkezik. A passzív jelöltek megkeresésének akkor is van haszna, ha nem fogadják el az ajánlatot. Mivel a kommunikáció során kapcsolatba léptek a céges branddel, megnő az esélye annak, hogy ez a szervezet jut majd először eszükbe, amikor legközelebb új állás után néznek.

6. Nő a bumeránghatás jelentősége

A korábbi, csúcsteljesítményt nyújtó alkalmazottak újrafelvétele a minőségi toborzás egyik legfontosabb forrásává válik. Ez igen bőséges talent pool, ahol a cég korábbi alkalmazottait játszi könnyedséggel nyomon lehet követni: a LinkedInen és a közösségi média más tereiben folyamatosan jelen vannak, tudható, éppen mivel foglalkoznak, és bármikor megkereshetők.

Forrás: www.jobline.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Junior Auditor (Pályakezdő Könyvvizsgáló)
 Budapest
Forvis Mazars Kft.
Junior BI Specialist
 Budapest
Recruby
Lakossági hitelezési munkatárs
 Budapest
euJOBS Kft.
Egészségügyi asszisztens
 Budapest
Swiss Medical Services Kft.
Junior Java fejlesztő – Budapest (XIII. kerület)
 Budapest
Recruby
Még több hasonló állás

Közelgő események

Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés