Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Stresszmentes munkahelyi környezet, mint a hatékonyság kritériuma?

2015. november 17.

Rontja a teljesítményt, nehezíti az együttműködést és megmérgezi a légkört, ráadásul gyakran okolható az időszakos vagy tartós kiesésért. Ezek nem egy hirtelen megjelenő negatív impulzus ismérvei, hanem a folyamatosan jelen levő stressz jellemzői. A problémát nem lehet félvállról venni, mert nem megfelelő kezelése komoly következményekkel járhat munkavállalóra és a munkaadóra nézve egyaránt. Adunk néhány tippet, amellyel kezelheti, vagy éppen megelőzheti a munkahelyi stresszt!

Tudta, hogy Magyarországon kb. 440 milliárd forint, azaz megközelítőleg a 4-es metró árával azonos GDP-kiesésért a stressz miatt kieső munkanapok felelősek? Ez derült ki az Európai Munkavédelmi Ügynökség 2014-es felmérésének adataiból. Problémás ügyfelek, időhiány, tisztázatlan feladatkörök vagy éppen a munka és a magánélet egyensúlyának felborulása – csak néhány a stressz kiváltó okai közül. Mindenki más módon és technikákkal igyekszik megbirkózni a felmerülő nehézségekkel, de ha egy jól működő céget szeretnénk, mindenképpen oda kell figyelnünk a munkavállalóink mentális és fizikai egészségére!

  • Teremtsünk motiváló és nyugodt munkakörülményeket!
    Törekedjünk mindenféle stresszkeltő, külső impulzus (pl. zaj) kizárására, így csak a munkájukra kell koncentrálniuk.
  • Biztosítsunk elegendő önállóságot és időt a feladatok megszervezéséhez és végrehajtására!
    Pozitívan üzenete van a munkavállaló felé, ha bevonjuk az ő területét érintő döntéshozatalba, és teret adunk kreativitásának kibontakozására.
  • Legyenek egyértelműek az elvárások!
    A tisztázatlan feladatok bizonytalanságot szülhetnek, ezért fontos, hogy a munkavállalók számára pontosan határozzuk meg a feladat-és felelősségi körüket.
  • Hallgassuk meg problémáikat, adjunk lehetőséget a párbeszédre!
    Sok embernek már az megnyugvást és kapaszkodót ad a nehézség leküzdésében, ha úgy érzi, hogy nincs magára hagyva, van lehetősége hangot adni a gondolatainak.
  • Adjunk lehetőséget a stressz levezetésére!
    A hatékonyságot jelentősen javítja, ha a munkatársaknak van módjuk kikapcsolni munka után. A feszültség levezetésére ideális a relaxáció, a sport, melyeket a munkáltató bérletekkel vagy utalványokkal támogathat.
Forrás: Kocsis Anita
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Belföldi hitelengedélyezési gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Energetikai mérnök gyakornok
 Budapest
MAVIR ZRt.
Desktop üzemeltető gyakornok
 Budapest
MAVIR ZRt.
Lakossági ügyfélkapcsolati tanácsadó-1085 Budapest József krt. 33.
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Lakáshitel üzletfejlesztés gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés