Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Az idén 16. alkalommal átadott Üzleti Etikai Díj hogy minden évben a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek tevékenységükkel, magatartásukkal példát mutatnak a felelős, etikus gazdálkodásban, üzleti jelenlétben, és erősítik a társadalom és az üzleti szféra közötti bizalmat. Az idei megmérettetésen – az eddigi 56 aktívan működő díjazott cég után – újabb 8 magyarországi bejegyzésű cég vehette át az elismerést november 18-án este a Piac & Profit által rendezett ünnepélyes díjátadó gálán.
Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta az üzleti élet rangos elismerésévé vált. A díjat László Ervin professzor, a Budapest Klub elnöke és Demcsák Mária, a Piac & Profit üzleti magazin alapító főszerkesztője azzal a szándékkal hozta létre, hogy minden évben a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek tevékenységükkel, magatartásukkal példát mutatnak a felelős, etikus gazdálkodásban, üzleti jelenlétben, és erősítik a társadalom és az üzleti szféra közötti bizalmat. Az alapítás óta eltelt 16 évben a díj presztízse folyamatosan nőtt, ami azt is jelzi, hogy a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhető, fenntartható világ fennmaradása iránti felelősség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében.
A díjat évente egyszer az alapítókból, valamint a korábbi években díjat kapott cégek első számú vezetőiből álló zsűri ítéli oda. Idén 22-en adták le pontszámaikat. 2015-ben a zsűri 2 kisvállalatnak, 1 középvállalatnak, 3 nagyvállalatnak és 2 multinacionális vállalatnak adta az elismerést.
Az Üzleti Etikai Díj átadó gáláján a díj egyik alapítója, László Ervin professzor köszöntő beszédében arról beszélt, a világunk nem problémamentes, de a krízisek mellett rengeteg lehetőséget is kínál. “Veszélyes és esélyek összefüggnek. A problémák mindenki problémái, mert a világban minden összefügg egymással – ezért az üzleti világnak sem tekintheti függetlennek magát. Egy időre az üzlet elfeledte, hogy maga is a világ része és, hogy a siker elképzelhetetlen együttműködés nélkül. Felelősségteljes működésre van szükség nem csak a részvényesek, de minden érintett irányába. Az érintetti kör pedig az egész emberiség. Ha eszerint élünk, úgy élünk, hogy tettünk valamit az emberiségért. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne sikeres az üzlet is. Doing well és doing good együtt működik, ez maga az üzleti etika” – mondta a professzor.
A kategóriákról és a díjazottakról további információ itt található.