Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Konferencia, szeminárium, üzleti reggeli, tréning, és még hosszasan sorolhatnánk a tudásbővítés szervezett lehetőségeit. A kínálattal nincs is baj, a témák és események száma végtelen. És itt a bökkenő, hogyan is válasszuk ki a számunkra legjobbat?
Egy tudatos cégvezető időről időre felfrissíti ismereteit, hiszen minden területen naprakésznek kell lenni. Vagyis azt biztosan leszögezhetjük, hogy érdemes időről-időre megtalálni azokat a lehetőségeket, ahol hasznos tudásra tehetünk szert.
A piacképes, rendszeresen frissített tudás elengedhetetlen, hiszen ma már a legegyszerűbb irodai alkalmazások is gyakran frissülnek, nem is beszélve az ennél komplexebb területekről, például az adózási szabályok változásáról. Az élethosszig tartó tanulás ráadásul a személyiségünknek is jót tesz.
Egy tavalyi felmérés szerint a cégek átlagosan akár 40 és 50 ezer forint közötti összeget hajlandóak fizetni egy egész napos, izgalmas témával kecsegtető szakmai konferencia részvételéért a cégek. A mikro- és kisvállalkozások még ennél is kevesebbet alig több, mint 30 ezer forintot fizetnek szívesen a konferenciajegy.hu tavalyi online felmérése szerint.
A konferenciákra, rendezvényekre való belépő viszont csak akkor nem lesz kidobott pénz, ha valóban hasznos a rendezvény a számunkra. Néhány gondolatban összefoglaltuk, hogy mire érdemes figyelni, hogy végül úgy érezzük, üzletileg jó befektetés volt a kiválasztott szeminárium.
A konferenciák minőségét tekintve az elsődleges szempont az előadók személye. A felmérés szerint is az előadások színvonala az, ami a leginkább számít. Fontos azonban, hogy az, ha egy tapasztalt szakértővel állunk szemben, még nem garancia arra, hogy elégedettel leszünk az előadásával. Fontos szempont, hogy viszonylag gyakorlott legyen a prezentálásban. Járjunk utána, hogy az adott témában szokott-e előadásokat tartani, és a korábbi szereplésiről fellelhető-e valamilyen vélemény az interneten.
Érdemes átgondolni, hogy milyen céllal keressük fel a konferenciát. Ha az elméleti tudásunk bővítése a cél, akkor jól járhatunk a nagynevű egyetemi professzorokkal, ha viszont már akár másnap használható, gyakorlati megközelítésű tudást szeretnénk, lehet, hogy nem a doktori címek száma, hanem az üzleti életben szerzett tapasztalat teszi értékessé az előadót.
A legtöbb egész napos rendezvény nem egyetlen témára koncentrál. Érdemes azt is megnézni, hogy a beosztott program mekkora része érdekel bennünket, és ez ár érték arányban mennyire éri meg. Hiszen ha például csupán egy előadást szeretnénk meghallgatni, nem biztos, hogy kifizetődő a teljes napidíjat letenni az asztalra. Kutassunk tovább, hátha máshol, máskor egy számunkra vonzóbb programban hasonlót találunk.
A tapasztalatok szerint, ha jó a program, a távolság nem számít. Ám az országot átszelni senki nem szereti egy félnapos programért. Érdemes alaposan tájékozódni, hogy ami iránt érdeklődünk, nem lesz-e pár héten belül a régiónkban is. Ha a téma népszerű, biztosan találunk optimális közelségben is tréninget vagy konferenciát.
A bevezetőben írtunk arról a tendenciáról, hogy egy egynapos konferenciára nem szívesen áldoznak százezreket a cégek. De nem is kell. Bármilyen meglepő, léteznek ingyenes konferenciák is. Vannak olyan tartalmas előadásokkal bíró rendezvények, amelyeket régiónként térítésmentesen is elérhetünk, és egy-egy kisebb, szűkebb körnek rendezett workshopot is elcsíphetünk valahol. A kifejezetten kkv-kra szabott programok a kisebb cégek pénztárcájához is igazodnak, így valószínűleg jobb áron, kifejezetten ránk szabott programot kaphatunk. Kisvállalkozóként pénz- és időveszteség is végigülni a nagyvállalatoknak rendezett elegáns rendezvényeket.
A cikk további része itt megtalálható!