Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A Virgin Group sokszoros milliárdosa cseppet sem szokványos utat járt be, és bár nyolc különböző vállalatot tett szuperjövedelmezővé nyolc különböző iparágban, az oktatással alaposan a baja.
Amikor belevetette magát az üzleti tanulmányokba, Richard Branson a diszlexia és a figyelemzavar speciális elegyével küzdött. Saját bevallása szerint ha kivárja, és addig marad az egyetemen, amíg ilyen adottságok mellett mindent szabályosan elsajátít, valószínűleg egészen más irányt vesz az élete.
Sikere sokkal inkább az életfilozófiáját tükrözi, ahogy Like a Virgin: Secrets They Won't Teach You at Business School című motivációs könyve. Ugyaninnen, az Ezeket a titkokat biztos nem tanítják az egyetemen kötetből való az alábbi nyolc idézet is. Egyébként a gimnáziumi igazgatója azzal búcsúzott tőle annak idején, vagy börtönben köt ki, vagy milliomos lesz.
A banális ügyekbe is kihívás belevágni, biztonsági sikergarancia pedig semmire nincs. Branson egész karrierje kőkemény voks a kockázat mellett. Ha nem tett volna próbát ismeretlen vizeken, nem is jut olyan magasra, ahová a legtöbben csak szeretnének. Kitűzi a célt, és nem nyugszik, amíg nem hagy nyomot.
Branson szerint ha annak idején úgy áll hozzá a feladataihoz, "Ja tényleg, hiszen üzletember vagyok", sosem születik meg a csoport repüléssel foglalkozó üzletága 1984-ben. A fölényeskedés helyett ahányszor kihívással találkozott, egyszerűen odáig gyúrta magát, amíg megfelelt.
Branson cégkultúrájában alapelem, hogy a vezetőknek bízniuk kell a munkavállalókban. Ez nem azt jelenti, hogy a lovak közé kell dobni a gyeplőt, de azt igen, hogy a kollégáknak át kell érezniük a felelősséget és a bizalmat.
Branson is azok közé tartozik, akik szerint értékesebb tanulságot nyújt a sikertelenség, mint a siker. Csak miután alaposan kielemeztük érthetjük meg, mit rontottunk el. Valószínűleg nem fogjuk kétszer elkövetni ugyanazt a hibát. Ennyivel is közelebb léptünk a sikerhez.
Branson nagy tulajdonpárti, így hát az az azonosulásnak is hatalmas barátja. Tudja, hogy akkor számíthat a munkatársaira, ha azok a magukénak érzik a vállalkozást.
Richard Branson szívesen és bőkezűen fektet a munkavállalóiba, mindig támogatja őket abban, hogy elmélyítsék a tudásukat. Mindez sokszorosan kamatozik abban, hogy nem akarnak máshol dolgozni, az önként nyújtott kemény munkában, sőt abban is, hogy erősen felnéznek a főnökükre.
Soha senki ne írhassa le a céghez fűződő kapcsolatát annyival, hogy felvették, havonta egyszer pedig utalnak a számlájára, véli Branson. Járjanak dolgozni szenvedélyesen, adják bele a közösbe a munkájukat szenvedélyesen, és legyen idő bulizni is. Szenvedélyesen.
Bransonnak meggyőződése, hogy az üzleti működés valódi motorja mindig az emberi tényező. Úgy is tekint a cégeire, mint olyan csoportra, ahol a legfőbb érték maga az ember.
Tetszett a cikk? Olvass tovább!
5 egyszerű dolog, amitől boldogabbak lesznek a munkavállalók
Ez kell a sikeres marketinghez