Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Kiderült, mit érdemes tévében reklámozni

2016. február 04.

A múlt évben 20 százalékkal többet költöttek a vállalatok élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéhirdetéseire a Nielsen adatai szerint, mint egy évvel korábban. Az erőfeszítéseknek lett eredménye is, a napi fogyasztási cikkek képernyős reklámjai 7 százalékkal nagyobb GRP-t értek el, mint 2014-ben.

A magyarországi televíziós csatornákban sugárzott reklámok közül legtöbb GRP-t (Gross Rating Point, azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében) a napi fogyasztási cikkcsoportok közül tavaly a következők érték el: édesség, szeszes ital, tejtermék, alkoholmentes szomjoltó ital, illatszer, tisztítószer, hajápoló továbbá testápoló. Kategóriákat tekintve élelmiszernél a GRP táblázat listavezetője a sör, majd a puding/tejalapú desszert, továbbá szeletes csokoládé, szénsavas üdítőital majd édes keksz/ostya következik.

Élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum termékek reklámjaira a teljes televíziós reklámpiac GRP-jének 33 százaléka jutott múlt évben, a tavalyelőtti 31 százalék után. A termékcsoport összes GRP-jéből legtöbb fogkrémre jutott, amely megelőzi többek közt az arckrémet, sampont, parfümöt/kölnit, valamint mosogatószert.

Napi fogyasztási cikkek tévéhirdetéseire 20 százalékkal többet költöttek a vállalatok tavaly, mint az előző évben. Így listaáron (kedvezmények nélkül) 303 milliárd forintot regisztrált 2015-re a Nielsen Közönségmérés Kft. A valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.

Élelmiszernél a listaáras költés tavaly 165 milliárd forint, ami 27 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Háztartási vegyi áru és kozmetikum tévéreklámjaira a szinten listaáras költés tavalyelőtthöz képest 12 százalékkal emelkedett, és 138 milliárd forintot ért el múlt évben. Rákapcsoltak az élelmiszerkereskedelmi vállalatok is. Boltjaik tévéreklámjaira listaáron 88,6 milliárd forintot fordítottak tavaly; ami 33 százalékkal haladja meg az előző évit. GRP értékük pedig 15 százalékkal emelkedett.

„Egyre inkább érzékelhető, hogy élelmiszer-kiskereskedelmünk kilábalt a válságból. A vállalatok aktívabb reklámtevékenysége mellett tovább emelkedett a bolti forgalom. Élelmiszerből 4, háztartási vegyi áruból és kozmetikumból 6 százalékkal, a legutóbbi tizenkét hónapos periódusok adatai alapján” – tájékoztat Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője. – „Ezzel egy időben a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe is negyedévről negyedévre nőtt az utóbbi felmérések eredményei szerint. Mivel az index összetevői közül több éves rekordokat döntött meg a fogyasztók személyes pénzügyi helyzetének kilátásaira és vásárlási kedvükre vonatkozó mutató, várhatóan idén is pozitívan alakul a keresletet”.

 

Tetszett a hírünk? Olvass tovább!

Ez kell a sikeres marketinghez

Felpörgött az elektronika

Használjuk a Facebookot és a Youtube-ot

6 top tipp az üzleti növekedéshez

Forrás: mmonline.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Pályakezdő adattárház fejlesztő
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Junior Cloud Platform Administrator 1
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Global Markets gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Junior Java fejlesztő – Budapest (XIII. kerület)
 Budapest
Recruby
Retail Data Analytics Intern
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés