Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Négy tipp, hogy értelme is legyen a közösségi marketingnek

2016. február 08.

A közösségi oldalak nemcsak, hogy nem veszítettek népszerűségükből, de gombamód szaporodnak, és egyre több embert tudhatnak követőik között. Ha lépést akarsz tartani vásárlóiddal jobb, ha megfogadod ezt a néhány tippet.

Ideje, hogy újragondold céged közösségi profilját. Legyen az kis cél, vagy “teljes generál”, fontos, hogy minden felület hozzáértést és profizmust közvetítse. Az összehangolt, és eredményes kommunikáció stratégiai gondolkodást, meglapozott döntéseket és előre meghatározott feladatokat kíván.

1. Állíts fel célokat!

Mivel nem minden vállalkozó engedheti meg magának, hogy ügynökséget fogadjon - ezt helyettesítendő - a házon belüli megoldásnak rendkívül átgondoltnak kell lennie. Kezdd azzal, hogy meghatározod, mit szeretnél elérni. Ügyelj arra, hogy kitűzött céljaid: specifikusak, mérhetőek, elérhetőek, reálisak és időhöz kötöttek legyenek. Az alábbi “kapaszkodók” segíthetnek:

Specifikus
Írd körbe pontosan, hogy mit szeretnél elérni. Ne olyasmikre gondolj, hogy: “Több látogatót szeretnék az oldalamra." Határozz meg valós számokat és belátható határidőket.

Mérhető
Bizonyosodj meg róla, hogy céljaid mérhető eredményekben mutatkoznak. Különböző oldal mutatószám mérést segítő eszközökkel, mint a Facebook elemzések, vagy a Google Analytics, folyamatosan nyomon követheted eredményeidet.

Elérhető
Válassz olyan célt, amiben van kihívás, de belátható időn belül teljesíthető. Ne próbáld a világot megváltani egy éjszaka alatt.

Reális
Te tudja legjobban, mire képes a csapatod, ezért legyél magadhoz őszinte, és ez alapján mérd fel kollégáid teljesítménybeli képességeit. Ne terheld túl munkatársaidat, de hozd ki belőlük a maximumot!

Időhöz kötött
Ad a különböző feladataidnak határidőket, így elejét veheted a “majd egyszer” és a “ráérünk arra még” típusú hozzáállásnak.

2. Alakítsd céljod megvalósítható stratégiává

Mielőtt válogatás nélkül regisztrálnál minden elérhető közösségi oldalra, jobban teszed, ha előre tervezel. Legyél realista azzal kapcsolatban, hogy mennyi a kapacitásod. Tisztázd, hogy szerinted mennyi a közösségi oldala menedzsmentre fordítható időd egy héten, és mennyire lesz szükség valójában. Az igazán hatásos jelenléthez - akár egy vagy több platformon egyszerre - összetettebb feladatokkal kell számolni.

Az alábbi támpontok segítségedre lehetnek az rád váró munka mennyiségének meghatározásában:

Design & grafika
Annak érdekében, hogy oldalaidból a legtöbbet hozhasd ki, együtt kell működnöd egy grafikussal, aki profi módon segíti a profilképed, borítóképed, és megosztott tartalmat kialakítani, hogy minőségi módon kommunikálhasd céged arculatát és aktuális reklámkampányait.

Tartalomgenerálás
A jó tartalommarketing magában foglalja az átgondolt, stratégiába illeszkedő, értékes tartalommal ellátott poszt szövegek megírását. Amennyiben több profillal rendelkezünk, a többi közösségi platform sajátosságaihoz igazodó szöveg variációkra is gondolnunk kell. Például Twitter üzeneteknél kevesebb karakterszám áll a rendelkezésünkre, míg Instagramon a képek dominálnak, és fontos a megfelelő “hashtagek” használata, a hosszabb szövegek helyett.

Elkötelezettség növelése
Fontos, hogy vásárlóid minden csatornán érezzék a törődést. Ne csak ügyfélszolgálaton keresztül, vagy személyesen az üzletben válaszolj a beérkező kérdésekre. Elengedhetetlen, hogy online is folyamatosan elérhető legyél. Reagálj a kommentekre és üzenetekre amilyen gyorsan csak lehet.

Elemzés és mérés
Különböző oldal mutatószám mérést segítő eszközökkel, mint a Facebook elemzések, vagy a Google Analytics, folyamatosan nyomon követheted eredményeid. Így a jövőben hozzá tudod igazítani marketing stratégiád és valós adatokra alapozva tudod kialakítani.

3. Kezdj el blogolni!

A közösségi oldalakon megjelenő tartalom eredendően rövid, tömör. Kevés karakterszám áll rendelkezésre és nem jelenik meg a teljes szöveg. Egyébként sem szerencsés hosszúra nyúló szövegekkel próbálkozni, ugyanis az átlagos felhasználó nem olvas, csak “átolvas”. Legjobban a maximum 40 karakterből álló, könnyen érthető és szakzsargon mentes szövegekkel járhatsz. Használd ezeket az oldalakat arra, amire valók, és irányítsd róluk saját weboldaladra, blogodra azokat a látogatókat, akik tényleg érdeklődnek irántad. Ha egy látványos poszttal felkelted az érdeklődésüket, kattintás után már hosszabban kifejtheted gondolataidat és ajánlatodat.

4. Válasszd ki célcsoport alapján a platformjaid!

Fontos, hogy üzleted jelen legyen a lehető legtöbb releváns felületen, így vásárlóid a számukra legkényelmesebb helyen találkozhatnak termékeiddel, vagy szolgáltatásaiddal. Ráadásul azt az érzést keltheti, hogy te is “haladsz a korral”, vagyis értékes tartalmat szolgáltatsz, az aktuálisan népszerű helyen. Rengeteg féle lehetőség közül választhatunk. A teljesség igénye nélkül, íme, 3 közismert oldal, ahol érdemes lehet képviseltetni magunkat:

A fiatalabb korosztály, vagyis az Y generáció eszköze, az Instagram

Ne félj új dolgokkal kísérletezni! Ha például célcsoportod elérhető Instagram-on, kezdj el hirdetni ott is. Ezen a platformon bár jellemzően a fiatalabb korosztály van jelen, az egyre növekvő aktív felhasználói táborában, már számos fiatal felnőtt és középkorú is megtalálható. A cég saját bevallása szerint, naponta átlagosan több, mint 80 millió kép kerül feltöltésre rendszerükben.

Üzeleti sikerekért kapcsolódj a LinkedIn-re

Közel 332 milliós tagállományával a világ legnagyobb szakmai és üzleti jellegű közösségi oldala. Fontos fegyvere, hogy minden tag saját önéletrajzát töltheti fel profilnak, így rendkívül alkalmas üzleti és szakmai kapcsolatépítésre, álláskeresésre és karrierépítésre. Elsősorban üzletemberek és vállakozók használják, de előfordul, hogy fejvadász cégek keresnek rajta munkaerőt. Erősíti a szakmai hitelességet és megkönnyíti a szakmai kapcsolatok kiépítését, ápolását.

Használd ki Google+ rejtett előnyeit

Köztudottan közel sem olyan népszerű, mint a Facebook, mégis a cégednek érdemes lehet használni. A Google Plus előnye nem a közösségépítő szerepében rejlik, sokkal inkább a Google eszközök használatából adódó fölényében. Jó ha tudod, a Google keresési listákon előrébb kerülhetnek azok a cégek, akik Google+ oldallal rendelkeznek, és rendszeresen tartalmat osztanak meg.

 

Teszett a cikk? Olvass tovább!

A Walt Disney-vel volt az erő

Kiderült, mit érdemes tévében reklámozni

A cég szippantson magába, szórakoztasson…

Az örökzöld tartalom előnye

Ez kell a sikeres marketinghez

Forrás: Hvg.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Portfóliókezelési gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Pályakezdő adattárház fejlesztő
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Kötelező szakmai gyakorlatos
 Szombathely
OTP Bank Nyrt.
Business Analyst Gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
OCT IT Support CoE gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT·GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN
  2025. Máj 14.
recruiTECH CEE 2025
  2025. Máj 23.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés