Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Az első benyomás, a bizalomkeltés életbe vágó lehet. Ha valami nincs rendben egy bolttal, onnan kifordul a vevő. Ugyanez a helyzet a honlapokkal is, csak még gyorsabb, mint offline. Óriási tévhit, hogy a szép és igényes honlap nagyon drága. Tény, hogy nincs felső határa, hogy mennyit lehet költeni egy weboldalra, viszont ha figyel néhány fontos szempontra, szinte ugyanannyiba kerül egy profi oldal, mint egy gagyi.
Ha bizalomgerjesztő a honlap, az magasabb kosárértéket, jobb konverziót, rövidebb értékesítési ciklust, könnyebb ügyfélmegtartást és több ajánlást eredményez. Ennél több ok, talán nem is kell ahhoz, hogy egyértelmű legyen, mennyire fontos adni a honlapunkra design és arculat szempontjából. Ez leginkább odafigyelés kérdése. A vizuális bizalomépítésről tartott előadást Nyírő Réka a Marketing Commando I love online konferenciáján.
A bizalom ritkán racionális döntés, általában nem tudjuk megmondani, hogy valami miért szimpatikus, vagy éppen nem. A weboldal a tulajdonosról és a cégről ad képet, a vásárló a látottakkal azonosítja a vállalkozást. Az érzelmekért és a képi világért is a jobb agyféltek a felelős. Nyírő Réka szerint pont ezért fontosak a vizuális elemek. Amellett, hogy érzelmekre hat a kép, sokkal gyorsabban lehet velük információt átadni.
Az első benyomás ahhoz kell, hogy legyen kedve a látogatónak tovább nézni. Ezt követően a terméket is jól kell illusztrálni, egyszerűen, és egyértelműen. A legjobb, ha megmutatod, hogyan, milyen környezetben használja majd a tulajdonos az adott terméket, például ha tányért forgalmazol, az legyen ünnepi asztalon, születésnapi tortával szemléltetve. A fotók legyenek igaziak, ne pedig tökéletes stockfotók, mert az nem hiteles. A hitelesség viszont nélkülözhetetlen a bizalomhoz. És ide lehet sorolni a szakmaiságot is. Mutasd meg, hogy a téma szakértője vagy, kutatási eredményekkel, infógrafikákkal pont ezt erősítheted vásárlóidban.
A hírlevél már nem vonzó, mert mindenki rájött az „iratkozz fel" csalira. Ma a kupon, a nyereményjáték, a tesztek és a videók működnek – mondta Wolf Gábor a Marketing Commando konferenciáján. Az „iratkozzon fel, és nyerjen" játékok akkor működnek a legjobban, ha van egy garantált ajándék, amit minden feliratkozó megkap, néhány közepes nyeremény, amit néhányan nyerhetnek, és egy fődíj, amit egy valaki nyerhet.
A célpiacnak három fázisát lehet meghatározni. A kezdők azok, akik aktívan nem érdeklődnek. Az érdeklődők, viszont már információkat keresnek, amelyek segítenek neki dönteni. A vevő már konkrét ajánlatot keres. Mindhárom szintre más csalit kell bedobni. Ahhoz, hogy megfogd a passzív célpiacot, termék helyett érdemes tartalmat hirdetni. Felkelteni a figyelmét „hogyan" cikkekkel, top 10 listákkal, szakmai érdekességekkel, esettanulmányokkal. Ezekkel lehet aktivizálni a passzív célpiac szereplőit.
Tetszett a cikk? Olvass tovább!
Négy tipp, hogy értelme is legyen a közösségi marketingnek
Kiderült, mit érdemes tévében reklámozni