Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Helyére kerül végre a Facebook

2016. február 22.

Mostanra lecsengett a nagy hype a Facebook körül, a cégek egyre inkább a helyén kezelik ezt a megjelenési lehetőséget – derül ki az RG Stúdió friss kutatásából. Költeni már hajlandóak a vállalkozók, most az jönne, hogy mindenki megtalálja mi az, amibe tényleg érdemes invesztálnia.

A közösségi média, és azon belül a Facebook meghatározó eleme a cégek marketingjének már viszonylag hosszú ideje. A hozzáállás ehhez a fajta felülethez azonban folyamatosan változik attól függően, milyen tapasztalatokat szereznek a vállalkozások, és milyen változásokat tapasztalnak a rendelkezésre álló lehetőségekben. Többek között ezt a fajta attitűdváltozást vizsgálta az RG Stúdió a legújabb kutatásában, amelyet 2016-ban a harmadik alkalommal végzett el az év ugyanabban az időszakában kis- és középvállalkozások között.

Költünk, csak legyen eredmény

2014 óta a Facebookozó cégek céljai eltolódtak. Egyre több cégnek fontosabb az új ügyfelek szerzése és a közvetlen értékesítés. A második helyen lévő márkaépítés és a régi vevőkkel történő kapcsolattartás, ami a harmadik helyen van, alapvetően stagnál. Ugyanakkor a marketing keret csökkentése, mint cél, szinte teljesen eltűnt.

Az, hogy egy adott cég inkább ügyfélszerzésre, vagy hosszabb távon gondolkodva márkaépítésre kívánja főként használni a közösségi oldalon való megjelenést, egy fejlődési folyamat lépcsőit jelenti – mondta el a Piac & Profitnak Lévai Richard, az RG Stúdió Kft. egyik tulajdonosa. A cégek ugyanis mára elfogadták, hogy az eredményes közösségi oldalas megjelenés nincs ingyen és elkezdtek költeni – ezek után viszont jogos, hogy várják a befektetésük eredményét. Aki viszont már megérett arra, hogy a marketingben is képes legyen stratégiai szinten gondolkodni, az ezt az eredményt hosszabb távon is hajlandó kivárni.
A mai napig sok a gondja a cégeknek a Facebookkal, az első helyen évről évre azt említik a legtöbben, hogy a rajongóik nem látják az összes bejegyzésüket. A többi probléma azonban évente változik. Idén a második helyre a nagy időigény került, beelőzve ezzel a tavalyi másodikat, azt, hogy egyre többet kell költeni a hirdetésekre. Összességében úgy tűnik, hogy a cégek beletörődtek abba, hogy a Facebook egy fizetős média.
Ezzel összefügg az is, hogy egyre elégedettebbek a Facebook hirdetési lehetőségeivel a cégek – az idén másodszor feltett kérdés alapján. Bár kevesebben mondták, hogy ugyanannyit hirdetnének, ha nagyobb lenne az organikus elérés, de egyre kevesebben gondolnak szükséges rosszként a fizetett megjelenésre, és jóval többen mondták a tavalyi évnél, hogy több organikus elérés esetén is költenének ennyit a hirdetésekre. (Ráadásul a Facebook hirdetéseknek van egy kellemes mellékhatása is.)

A kutatás eredményei szerint a vállalkozások fejében lassan kezd a helyére kerülni a legnagyobb közösségi oldal helye és szerepe: már nem hype-olják, megvolt az első kiábrándulás is – lassan a reális kép alakul ki.

 

A Facebook a nyerő

 A többi közösségi hálózat közül egyedül az Instagram az, ami egyértelmű emelkedést mutat. Az összes többi használata vagy ingadozik, vagy csökken.

 A Facebook tehát domináns szerepet tölt be, de nem csak a közösségi hálózatok között. A felsorolt több mint 25 online marketing megoldás közül egyedül a weboldal (vagy webáruház) tudta megelőzni, ráadásul az első 10-be három Facebook megoldás került be. A Facebook hirdetés komolyan lehagyta a Google AdWords hirdetéseket is. (Pedig ez az a terület, ahol a jobb olcsóbb is.)

Összességében az online marketing egyre fontosabb szerepet tölt be a cégek életében. A válaszadók 46%-a tervezi, hogy 2016-ban többet költ online marketingre, mint 2015-ben, és csak 5%-a tervezi, hogy csökkenti.

Tudjuk, mi számít?

A fentiek fényében egyáltalán nem meglepő, hogy a válaszadók alapvetően elégedettek a Facebook marketing lehetőségeivel, hiszen 44%-uk válaszolta azt, hogy egyértelműen megéri nekik jelen lenni a közösségi hálózatban, 22%-uk pedig azt, hogy inkább megéri. Ugyanakkor fontos látni, hogy a bizonytalanok száma soha nem volt ilyen magas. Két év alatt 21%-ról 25%-ra nőtt azoknak az aránya, akik nem tudják eldönteni, hogy megéri-e nekik Facebookozni.

Mivel a cégek egyre többet költenek, egyre több helyen felmerül az igény arra is, hogy pontosan lássák, megéri-e nekik ez a befektetés. Ez teljesen természetes és jogos igény és örvendetes változás is a szakértő szerint annyiban, hogy a cégek végre nem csak azt nézik, hogy több like-juk van-e, mint a konkurenciának, hanem valós eredményeket várnak el a közösségi oldalas megjelenéstől.

„A Facebook egyre fontosabb szerepet tölt be a magyar kkv-k életében, ráadásul ezt már nem a lelkesedés, hanem az elmúlt évek tapasztalata mondatja velük. Egyre jobban értik a működését, egyre inkább tisztában vannak a lehetőségekkel. Tudják, hogy ez nem egy ingyenes felület, fizetni kell a megjelenésekért, ugyanakkor azt is látják, hogy megéri költeni erre a felületre” – mondta Lévai Richárd.

Ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy a Facebook a cégek számára egy eszközrendszert, eszköztárat jelent, amiből minden vállalkozásnak saját tapasztalatai – és az eredmények monitorozása – révén kell eldöntenie, hogy mit érdemes használni belőle. Van, ahol a céges oldal futtatása éri meg leginkább, de lehet, hogy erre nincs is szükség és az adott vállalkozás a rajongói közösség építése nélkül a hirdetésekkel éri el a legjobb eredményeket. Van, aki számára pedig például az lehet az üdvözítő megoldás, ha az ügyvezető, értékesítő, vagy épp egy megfelelő szakember magánemberként jelenik meg különböző Facebook csoportokban és így népszerűsíti a céget.

 

Tetszett a hírünk? Olvass tovább:

A rutinos róka vagy a becsvágyó fiatal viszi sikerre a céget?

Ellesett profizmus, amivel megsokszorozhatja vevői számát

Négy tipp, hogy értelme is legyen a közösségi marketingnek

Ez kell a sikeres marketinghez

 

Forrás: Piac & Profit
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Contact Center értékesítési és ügyfélszolgálati tanácsadó
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Kötelező szakmai gyakorlatos
 Győr
OTP Bank Nyrt.
Navigator Assistant Student
 Budapest
Wizz Air
Kötelező szakmai gyakorlatos Zala vármegye
 Zalaegerszeg
OTP Bank Nyrt.
WIZZ Management Trainee Program
 Budapest
Wizz Air
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT·GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN
  2025. Máj 14.
recruiTECH CEE 2025
  2025. Máj 23.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés