Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

6+1 tipp a legjobb munkaerő levadászásához

2016. március 03.

Az igazán jó képességű és motivált szakemberek szárnyakat adnak a cégnek. De hogy lehet őket megtalálni és megtartani? Egyre többet beszélnek vezetői körökben a tehetségek hiányáról, és arról, hogy most már a cégeknek is versenyezniük kell a legjobbakért. Magyarországra is kezd begyűrűzni a munkáltatói márkaépítés, itt egy kis összefoglaló és néhány tipp hozzá.

Fordul a kocka a munkaerőpiacon: Európában, így Magyarországon is, egyre nagyobb a hiány a szakemberekből. Magyarországon ráadásul a nyugatabbra lévő, összehasonlíthatatlanul magasabb béreket kínáló, országokkal is fel kell venni a versenyt a munkavállalókért. Egyes kutatások szerint 2014-ben a nemzetközi munkáltatók 36 százaléka számolt be a tehetségek hiányáról, ami a 2007 óta mért legmagasabb érték. Egy 2015-ben végzett kutatásból pedig az derül ki, hogy a vállalatvezetők 73 százaléka hiányol kulcsfontosságú képességeket az állásra jelentkezőknél.

Egy kis vigaszdíj az itthoniaknak: a pénz nem minden

Sok munkavállalónak, különösen az 1980 és 1999 között született Y-generációnak már nagyon sokat számít az is, hogy milyen képzést, fejlődési lehetőséget és munkahelyi hangulatot tud biztosítani az adott cég. Annak a vállalatnak, amelyik meg szeretné őrizni a versenyképességét, már nemcsak a fogyasztók felé mutatott arculatra kell odafigyelnie, hanem arra is, hogy vonzó legyen a jelenlegi és a leendő munkavállalói szemében, így meg tudja nyerni magának az igazán tehetséges szakembereket. Íme a HR-esek új kihívása: az employer branding.

Az Y-generációnak bármely korábbi nemzedéknél fontosabb a folyamatos képzés, fejlődés, kihasználják a karrierjükben adódó lehetőségeket. Ők kevésbé hajlandóak megalkudni, sokkal könnyebben váltanak munkahelyet, sőt ha úgy érzik, túl sok kompromisszumot kell kötniük, akkor inkább a saját lábukra állnak és vállalkozást indítanak, vagy szabadúszóként időszakos projektmunkákhoz csatlakoznak.

A cégek tehát kénytelenek alkalmazkodni az új helyzethez és némi kreativitást bevetni a bármely (de leginkább az Y) generáció tehetséges tagjait vonzó – és megtartó munkahelyi márka megteremtése érdekében. Mire érdemes odafigyelni, hogyan lehet egy vállalat munkáltatói márkáját vonzóvá tenni a jó képességű, tehetséges munkavállalóknak? Az alábbi 6 (+1) tipp ehhez kíván segítséget nyújtani.

1. A vállalat karrieroldala legyen mobileszközökön is jól olvasható

A reszponzív weboldalak már régóta elősegítik a felhasználói elégedettséget, azonban ma már nem csak jó eszköznek számítanak, hanem kötelezőnek. Aki tehát a digitális bennszülöttek figyelmére pályázik, figyeljen oda arra, hogy mobileszközökön is élvezhető legyen a weboldala, illetve a karrieroldala.

2. A jelenlegi dolgozók a márka nagykövetei, érdemes ehhez mérten bánni velük és képezni őket

Nem elég megszerezni a jó alkalmazottakat, meg is kell őket tartani, és még azzal is számolni kell, hogy ők meg is oszthatják a tapasztalataikat a Facebookon. Ma már semmi nem marad az iroda falai között. Nincs is jobb reklám egy cégnek, mint amikor egy dolgozója hirdeti a közösségi oldalakon, hogy mennyire szuper helyen dolgozik. Sőt, elejét is lehet venni a dolognak és kezdeményezni a személyes tapasztalatok megosztását, amely élővé, lélegzővé teszi a külső szemlélőnek az irodai gépezetet. A kellemes csapatlégkör nemcsak vonzó, de a hiánya egyenes elüldözheti az öntudatos jelölteket.

3. Legyen a cég jól látható a közösségi háló megfelelő felületein

A cégeknekmár többnyire megvan a saját oldaluk Facebookon vagy Twitteren, azonban nem árt, ha ezeken túlmenően időnként megjelenik az alkalmazotti célcsoportoknak szóló csoportokban is egy-egy jól célzott poszttal. Érdemes megismerkedni az Instagrammal is, ami egyre erősebben gyűrűzik be az online felhasználók mindennapjaiba.

4. Minden egyes jelentkezővel érdemes foglalkozni

Azok is továbbvihetik a vállalat hírét, akik nem kerülnek kiválasztásra. Egy jelentkezésüket megköszönő üzenet nem nagy fáradság, de jobb érzést kelt, mint a reagálás teljes hiánya. Ez különösen akkor igaz, ha a jelentkező már túljutott az első rostán, és esetleg próbafeladatot is végzett, vagy megjelent az interjún. A jelentkezők azonban akkor fogják igazán jól venni a nemleges visszajelzést, ha találnak benne valamit, ami a személyes teljesítményükről szól, és felhasználhatják a további jelentkezéseikhez jótanácsként.

5. A cég határozza meg, milyen képet szeretne festeni magáról

Nem minden vállalat működik úgy, mint a Google, irodai jógaórákkal meg mindenféle kreativitást növelő frissítővel. Ne próbálja meg másnak bemutatni a céget, mint amilyen, inkább határozza meg, hogy milyen üzenetet szeretne közvetíteni, mit szeretne képviselni. Ezek a döntések kijelölik az utat az Y-generációs tehetségekhez, meghatározzák a hozzájuk vezető csatornákat.

6. Segít a távozó alkalmazottak kikérdezése

Akármi is az oka a távozásnak, aki már dolgozott valamennyit a cégnél, az értékes meglátásokat oszthat meg róla. Érdemes megkérdezni a távozót a tapasztalatairól egy lehetőleg személyes interjú keretein belül, így fontos információkra derülhet fény.

+1 Munka és magánélet közötti egyensúly biztosítása

Az Ernst&Young tanácsadó cég nyolc országban elvégzett felméréséből kiderül, hogy az Y- generáció tagjai olyannyira komolyan veszik a munka és a magánélet egyensúlyát, hogy ha olyan állás kínálkozik, amely ezt biztosítja nekik, akár költözésre is hajlandóak érte. Az ezt a generációt vonzó munkáltatói márka kiépítésénél tehát konkrét, emberi értékekre érdemes építeni, amelyek jól összeegyeztethetőek az üzleti érdekekkel. Ha ugyanis egy vállalat igazán motivált szakembereket alkalmaz, akkor az a ’muszájból’ végzett ’kielégítő’ munkával szemben minden elképzelést felülmúló eredményeket hoz a cégnek.

Forrás: media20.blog.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Client Care munkatárs
 Budapest
Intrum ASC Kft.
Hálózatkezelő mérnök
 Budapest
MAVIR ZRt.
Junior Auditor (Pályakezdő Könyvvizsgáló)
 Budapest
Forvis Mazars Kft.
Kötelező szakmai gyakorlatos
 Szombathely
OTP Bank Nyrt.
Kontroller/Business Analyst
 Budapest
Intrum ASC Kft.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT·GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN
  2025. Máj 14.
recruiTECH CEE 2025
  2025. Máj 23.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés