Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Vizsgálták a reklámokat

2016. április 21.

Az egészségre, a biztonságra és a környezetre ártalmas magatartás ösztönözésének tilalmáról szóló szabály betartásának szempontjából vizsgálta a tévéreklámokat az ÖRT. A monitoring 99 százalékos megfelelést hozott.

Az átfogó vizsgálat sokkal több, mint a monitoring. Szempontok kidolgozása, reklámok ellenőrzése, workshop, tanulságok és a tapasztalatok megosztása – így válik kerek egésszé, és a szakma számára hasznossá a monitoring vizsgálat.

A társszabályozási megállapodás alapján évente két átfogó ellenőrzést végez az ÖRT. 2015 második félévében a szeptemberben közzétett tévéreklámokat az egészségre, a biztonságra és a környezetre ártalmas magatartás ösztönözésének tilalmáról szóló szabály betartásának szempontjából vizsgálták. A vizsgált 6745 reklám 656 különböző kreatív megoldást jelentett, és a vizsgálat 99,0%-os megfelelést hozott, vagyis 7 problémás és 8 aggályos elemet tartalmazó reklámfilmet találtak. A reklámokban is be kell kötni a biztonsági övet – nemcsak a gépkocsi reklámokban, a gyerek ne használjon veszélyes eszközt szülői felügyelet nélkül, a környezet károsítása, például szemetelés mint elfogadott mozdulat ne legyen a reklámokban. Az eredmények alapján pedig szerencsére ez nem is jellemző.

Az előszűrés során problémásnak ítélt reklámról a társszabályozási szerződés szerint az ÖRT elnöksége dönti el, hogy a probléma súlyossága indokolja-e, hogy eljárást indítsunk. Jelen esetben nem komoly vagy durva hibáról, inkább apró bakikról volt szó, így döntésünk értelmében nem indítottunk eljárást, viszont fontosnak tartottuk, hogy a médiát és a reklámozót is tájékoztassuk a kifogásolt elemekről, és felhívjuk a figyelmet a jövőben figyelembe veendő szempontokra – jelentette ki Megyer Örs, az ÖRT elnöke.

A monitoring vizsgálat már önmagában is nagy munka, de a lényeg nem csupán a reklámok ellenőrzése, a számszaki eredmény vagy a jelentés elkészítése. A szempontokat egy szakértő, gyakorló szakemberekből álló csapat segítségével állítottuk össze, és a vizsgálati folyamat lényeges eleme, hogy az érintettek tájékoztatásán túl egy workshop keretében osztottuk meg a vizsgálat tanulságait, és tettük közzé a témához kapcsolódó útmutatónkat. Meggyőződésem, hogy így lesz kerek a történet, és a további jó megfelelés érdekében így tudunk tenni a szakmáért – hangsúlyozta Fazekas Ildikó ÖRT főtitkár.

A szakma büszke lehet a 99%-os megfelelési eredményre. De mint tudjuk, az ördög a részletekben rejlik, ezért fontosnak tartottuk, hogy a vizsgálati szempontokat megosszuk a tagjainkkal és az érintettekkel, hogy a jövőben is elkerüljék a bakikat, és még tudatosabban figyeljenek az egészségre, biztonságra és környezetre ártalmas magatartás elkerülésére a reklámokban – tette hozzá Kázmér Judit az ÖRT alelnöke.

 

Olvass tovább!

Netre terelik a médiavásárlást

Lassít a papír, gyorsít a digitális

Kihagyhatatlan webtrendek 2016-ra

Négy tipp, hogy értelme is legyen a közösségi marketingnek

Forrás: mmonline.hu
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Junior Cloud Platform Administrator 1
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Junior Java fejlesztő – Budapest (XIII. kerület)
 Budapest
Recruby
Lakáshitel üzletfejlesztés gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Junior BI Specialist
 Budapest
Recruby
Junior Auditor (Pályakezdő Könyvvizsgáló)
 Budapest
Forvis Mazars Kft.
Még több hasonló állás

Közelgő események

Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés