Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
Egy webáruház tulajdonosának rendszeresen olyan döntéseket kell meghoznia, amelyek hatással lehetnek webáruháza hosszú távú jövőjére. Az ilyen döntéseknél azt tanácsoljuk, hogy próbáljunk meg inkább az adatokra támaszkodni, és elkerülni a megérzéseket. Mutatunk öt mérőszámot, amelyet követve megalapozott döntést hozhat.
Adatokból egy átlagos webshopnál rengeteg van, ezért nem mindegy, mit is vizsgálunk meg egy-egy döntés meghozatalakor. Sokan talán ezért is ódzkodnak a Google ingyenes analitikai szoftverének használatától, a Google Analytics-től, mert első ránézésre a rengeteg nézet és menüpont kissé ijesztő lehet. Pedig ha jobban megismerjük, máris egy rakás hasznos tippel szolgál nekünk, hogyan javíthatunk webáruházunk hatékonyságán. A Webshop Experts szakértőinek segítségével mutatunk öt hasznos, Analytics-ből kinyerhető kulcsadatot amelyeket egy webáruház tulajdonosnak érdemes megvizsgálnia napi, heti, havi szinten.
Egy webáruház elsődleges célja, hogy vásárlásra ösztönözzön, és termékeket értékesítsünk a segítségével. Ezért nyilván mondanunk se kell, hogy ez a mutató már napi szinten is érdekes. Egy adott napot érdemes összehasonlítani az előző hét ugyanazon napjával, hiszen a hét különböző napjain eltérő intenzitással vásárolnak az emberek. Emellett célszerű megvizsgálni ezeket órás bontásban, hogy ehhez igazíthassuk mondjuk kampányainkat is.
Egy sikeres webshop elindításához szükség van a megfelelő technikai feltételekre, kellő hozzáértésre, elegendő pénzre és időre. Ahhoz, hogy sikeres legyen elengedhetetlen a jó üzleti modell, a márkánk ismertsége és hogy visszatérő vásárlóink legyenek. De hogyan érhetjük mindezt el? Milyen eszközök, módszerek segítségével készíthetünk profitábilis webáruházat?
A konverziós ráta az egyik, ha nem a legfontosabb mérőszáma egy webáruház teljesítményének. Napi követése arra nem elég, hogy egy kampány vagy a weboldalon végrehajtott optimalizáció eredményét értékeljük, de arról mindenképpen visszajelzést ad, hogy a weboldalunk jól működik-e, és nem léptek-e fel a felhasználói élményt rontó problémák. Ez az a mérőszám, amelynek rendszeres elemzésével hatékonyabbá tehetjük webáruházunkat. Ezért ne csupán az egész webáruházra nézve vizsgáljuk meg a mutatót, hanem különböző aspektusokból. Például elemezhetjük a látogatók forgalmi forrása, demográfiai és geográfiai jellemzői, vagy mondjuk a böngésző típusa alapján is.
Ez az egyes termékek értékesítéséből származó bevétel, amit az eladott mennyiség és a termék árának szorzatából kapunk. Fontos követni, mivel így láthatjuk, mely termékek hozzák a legnagyobb bevételt, vagy épp ellenkezőleg, a vásárlók mely termékeket veszik kevésbé. Segít azonosítani azokat a termékeket, amelyeket érdemes hirdetni, valamint mérhetjük vele az árakciók teljesítményét is.
Van az úgynevezett három másodperces teszt: képzeljük magunkat a vevő helyébe, és nézzünk rá a webshopunkra. Kiderül három másodperc alatt, hogy mit árulunk? Odaadnánk a saját hitelkártyánkat ismeretlenül az oldal alapján? Ha őszintén bármelyik kérdésre nemmel válaszolunk, van teendőnk.
Munkamenetenkénti érték
Különösen akkor hasznos mutató, amikor a források/csatornák teljesítményét szeretnénk összehasonlítani. Másképp fogalmazva, ez az adat megmutatja, hogy mennyit ér meg nekünk egy adott forrásból érkező látogató. Mondanunk sem kell, hogy milyen fontos ez az adat a hirdetéseink kapcsán, ahol forintra meg tudjuk mondani, hogy mennyibe kerül nekünk egy látogató. Csak annyi a dolgunk, hogy egymás mellé tesszük a számokat, és optimális esetben elégedetten nyugtázzuk, hogy több bevételünk van egy átlagos látogatóból, mint amennyibe kerül megszerezni őt.
A landoló oldalak a legfontosabb oldalak közé tartoznak egy webáruházban, ezért a teljesítményüket fokozottan nyomon kell követnünk. Használjuk ezt a mutatót, hogy megnézzük milyen arányban vásároltak azok, akik meglátogattak egy adott landoló oldalt. Ez megmutatja nekünk mennyire hatékonyak a céloldalaink, mely oldalak eredményeztek konverziót, és idővel hogyan változik az egyes oldalak teljesítménye.
Olvass tovább!
Ne csak a pénze legyen biztonságban, vigyázzon adataira is
A vállalkozások digitális helyzetének javításáért indul program
Így kerülhet fel vállalkozásával a Google találati listájára