Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Így lehet mobilbarát a weblapunk

2016. július 18.

A friss kutatások szerint már nem csak a fiatalok, de az ötvenes korosztály is szívesen böngész mobilról. Percek kérdése, hogy áttörjön a mobilos vásárlás is, ráadásul a Google is díjazza - nem kérdés tehát, hogy szükség van mobilbarát weboldalra. Kérdés, milyen legyen.

A keresőoptimalizálásról szóló cikkek nagy része több 10, vagy akár több 100 olyan faktort is felsorol, amelyek hatással lehetnek a keresőkben elfoglalt rangsorra. Ezek azonban mind-mind eltérő súllyal szerepelnek. A legtöbb keresőmotor (pl: Google, Yahoo, Bing) esetében nagy vonalakban azért tudni lehet, hogy milyen szempontokat vesznek figyelembe a rangsorolásnál. Viszont a szempontok súlyát már nem. Ezek meghatározásakor a legtöbb esetben csak elemző cégek, ügynökségek és felhasználók által futtatott tesztekre és azok eredményeire tudunk támaszkodni.

Ezek a súlyok ráadásul nem állandóak, idővel meg is változhatnak. Erre pedig a Google is fel szokta hívni a figyelmet és a nagyobb algoritmusfrissítések idején az új szempontokat, vagy a súlypontváltozás tényét is publikálni szokták.

Ilyen változás volt a Google 2015. április 21-én bejelentett algoritmus frissítése is. Ettől a naptól kezdve világszinten aktiválódott az a szempont, aminek köszönhetően a weboldal mobilra optimalizáltsága befolyásolja a keresési találatok sorrendjét. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a mobilbarát oldalak előrébb kerülnek a találatok között, a nem mobilbarátok pedig visszacsúsznak. Ez persze nem feltétlenül napok alatt következik be, de néhány hét vagy hónap alatt már látható mozgás indult meg.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Egy oldalt akkor tekintünk mobilbarátnak, ha különböző eszközökön (pl: mobilon, tableten) fölösleges interakciók (kicsinyítés, nagyítás, elforgatás) nélkül is könnyen használni tudja azt a felhasználó. Ez persze indirekt módon kihat a keresőoptimalizálásra is.

Keresés során a Google célja, hogy a legjobb találatokat adja a felhasználóknak. Ha a felhasználó pedig nem boldogul el mobilról egy oldalon, akkor a kereső azt idővel hátrébb fogja sorolni. Ennek következtében azok az oldalak maradnak elől a rangsorban, amelyek jól optimalizáltak minden mobileszközre. Vagyis 2015. április óta már nem éri meg kispórolni ezt a technikai lépést. Legalábbis akkor, hogyha fontos a cégünk számára a SEO.

Első lépésen tehát ellenőrizzük, hogy az oldalunk mobilbarát-e – erre a Google is kínál ingyenes teszt lehetőséget.

Ha pedig nem, akkor vizsgáljuk meg, hogy a lehetséges megoldások közül melyik a legelőnyösebb számunkra. Ezt az optimalizálást többféleképpen is el tudjuk érni. Akár reszponzív desingnal, akár dinamikus kiszolgálással, akár teljesen elkülönített oldalakkal.

Van választás

A mobilbarát, vagy más néven mobile-friendly oldal kifejezést sokan összekeverik a reszponzív designnal. A két kifejezést szinonimaként használják, holott ez nem fedi a valóságot. Sokak úgy gondolják, hogyha egy oldal nem reszponzív, akkor nem is mobilbarát. Ez viszont így nem igaz. Az összefüggés úgy szól, hogy: minden reszponzív weboldal mobilbarát, de nem minden mobilbarát weboldal reszponzív.

A reszponzív webdesign csak egy lehetséges, de nem ez az egyedüli mobilbarát választás. Még két másik lehetőség is rendelkezésre áll. Az egyik a dinamikus kiszolgálás (dynamic serving), a másik pedig az elkülönített oldalak (fully separated pages) rendszere.

A dinamikus kiszolgálás előnye, hogy egymástól független oldalsablonokat lehet vele tervezni, így akár egyszerre tudunk mobileszközre, tabletre vagy akár okostévékre is optimalizálni.

A teljesen elkülönített oldalak esetében pedig külön weboldalt tudunk fenntartani az asztali (desktop) nézetnek és a mobileszközöknek (pl: m.domain.com). Ha megnézzük a New York Times weboldalát, akkor azt látjuk, hogy az asztali változat nytimes.com címmel érhető el, mobilról viszont a mobile.nytimes.com címen. Ez az oldal nem reszponzív, de mobilbarát. Ha megnézzük a piacesprofit.hu weboldalát, akkor itt viszont egy reszponzív oldalt találunk. Mind a két oldal mobilbara optimalizált tehát, csak más technikai megoldással érik ezt el.

A mobilra optimalizálásra tehát alapvetően 3 fő lehetőségünk van:

  • Reszponzív design (responsive)
  • Dinamikus kiszolgálás (dynamic serving)
  • Teljesen elkülönített oldalak (fully separated)

Ezekhez persze különböző specifikációk, fejlesztési igények és költségkeret tartoznak, amit a döntés során figyelembe kell venni. Ha többet szeretne tudni a technológiai részletekről és megoldások előnyeiről és hátrányairól ezt a mobilbarát oldalakkal kapcsolatos cikket érdemes elolvasnia.

 

 

Olvass tovább!

 Váratlan változás mindig lesz

Legyőzte a Google az Apple-t - nem csak a márkaérték a fő szempont!

Kutya nem nézi meg weboldalát, ha ezeket nem tartja be

Ezt jó, ha tudja, ha Facebookon vagy Instán nyomul

Forrás: Piac & Profit
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

IT diákmunka - Floor management pozíció
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Pályakezdő adattárház fejlesztő
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Crew Control Student
 Budapest
Wizz Air
Early Talent Program
 Dunaharaszti
Coca-Cola HBC Magyarország
IT Front-end rendszerszervező gyakornok
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT·GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN
  2025. Máj 14.
recruiTECH CEE 2025
  2025. Máj 23.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés