Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.

A támogatásról részletes információt itt találsz.

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek

Menü

  • Szolgáltatások
  • Referenciák
  • Kapcsolat
  • in English
  • Blog
  • Álláskeresőknek
  • Regisztráció
  • Belépés
  • Belépés

Hírek

Így húzhat hasznot a cég az olimpiából

2016. augusztus 10.

Ez a nyár a sportőrületről szól Magyarországon, épp csak véget ért a futball bajnokság és máris kezdhettünk drukkolni a magyar olimpikonokért. Az országot-világot lázban tartó sportesemények idején vagy hátradőlünk, és azt mondjuk, ez számunkra úgyis „uborkaszezon”, vagy felülünk a hullámra és kihasználjuk a rajongói lelkesedést, hogy felpörgessük kicsit a nyári üzletet.

Tudomásul kell vennünk, hogy ilyenkor az ügyfeleink jelentős része fél füllel még akkor is az olimpiára koncentrál, ha épp a munkahelyén ül. A statisztikák szerint az online keresések is jelentősen megugranak ebben a témában. Mit tehetünk? Figyeljünk rá, hogy a keresőmarketingünk reagáljon a most épp középpontban levő fogalmakra! Változtassunk például a webáruházunk szövegezésén, hogy olyan kifejezések kerüljenek elő, amelyekre most – akár más okból – sokan keresnek.

Amerikában például volt olyan webáruház, amely sikerrel épített a hihetetlenül népszerű futó, Usain Bolt rajongóira, kihasználva, hogy a sportoló neve egyébként „csavart” jelent. Rengeteg kattintást hozott számukra a „gold medal bolts” kifejezés, ami egyaránt utalhat az általuk forgalmazott, bizonyos színű csavarokra, vagy a sportoló mindenki által várt sikerére.

Hogy ez kissé átverés szagúnak tűnik? Kereshetünk direktebb kapcsolatot is az üzletünk és az olimpia között. A legjobb persze az, ha valamelyik sportoló tényleg a mi termékünket használja, de már arra is lehet építeni, ha például abból a városból származik valamelyik esélyes, ahol az üzletünk is működik. Mutassuk meg minél jobban ezt a kapcsolatot! Ha tehetjük, kérjünk ajánlást az olimpikontól – bár ennek vannak jogi határai – vagy legalább jelenítsük meg az oldalon a közösséget.

Ha sajnos nem tért be hozzánk a verseny előbb minden nap Hosszú Katinka, akkor próbáljunk meg általánosabb kapcsolatot találni: mondjuk, adjunk 10% kedvezményt minden vásárlásból két órán keresztül az után, hogy egy magyar sportoló továbbjutott, vagy érmet szerzett.

Építhetünk az ilyenkor magasra csapó nemzeti büszkeségre is! Persze a magyar zászlók kiemelt szerepet kapnak az olimpia környéki promóciókban, de ennél tágabban is értelmezhetjük a lehetőséget: helyezzük előtérbe azokat a termékeket, amelyekből akár kiegészítőkkel összeállhat a nemzeti lobogó. Piros zenelejátszó fehér fülhallgatóval és zöld tokkal? Miért ne!

Nagyon fontos ugyanakkor, hogy figyeljünk rá, nehogy véletlenül védett logót, feliratot, védjegyet használjunk a kommunikációnkban! Az Olimpiai Játékok hivatalos anyagai ugyanis jogvédettek, azokat engedély nélkül felhasználni nem szabad. (Ld. keretes írásunkat) Ha mégis megtesszük, komoly jogi procedúrát húzhatunk a nyakunkba…

A megoldás a kreativitás, hogy úgy tudjunk az olimpiára utaló szavakat, színeket vagy formákat használni, hogy valójában nem a védett brand elemeire építünk. 2012-ben volt olyan cég, amely saját grafikusával készíttetett műalkotásokat a témához, mások sportban is használatos kifejezésekre építő szlogen mellett döntöttek, volt ,aki pedig „aranyérmekkel” jutalmazta a vásárlóit.

A nagy eseményekhez kapcsolódó kampányok csak akkor lesznek hatékonyak, ha követjük, hogy mi történik és reagálunk a friss hírekre. Vagyis, ha fel szeretnénk pörgetni az eladásokat az olimpiai lázat kihasználva, muszáj néznünk a mérkőzéseket és az üzeneteket, posztokat az épp aktuális történésekhez igazítanunk.


Olvass tovább!

Így pörgeti meg az eladást a pszichológia

Passzold a rutint a robotnak

Cafeteria: mi lesz a zsebben jövőre?

A saját részvény is ösztönző a cégnél

 

Forrás: Piac & Profit
 
Ajánlom ismerőseimnek Küldés emailben

Ajánlott állások

Kötelező szakmai gyakorlatos Veszprém vármegye
 Veszprém
OTP Bank Nyrt.
Kontroller/Business Analyst
 Budapest
Intrum ASC Kft.
WIZZ Management Trainee Program
 Budapest
Wizz Air
System Administrator
 Budapest
KBC Global Services Hungary
Contact Center értékesítési és ügyfélszolgálati tanácsadó
 Budapest
OTP Bank Nyrt.
Még több hasonló állás

Közelgő események

OPEN NIGHT·GYÁRLÁTOGATÁS A P&G BUDAPEST GYÁRÁBAN
  2025. Máj 14.
recruiTECH CEE 2025
  2025. Máj 23.
Összes esemény


@
  • Adatkezelési tájékoztatóban
  • Felhasználási feltételekben
  • GYIK
  • Hirdetési lehetőségek
  • Kapcsolat
  • Copyright © 2025 frissdiplomas.hu

Elfelejtett jelszó
 Profilom

 Beállítások

 Letöltések

 Kilépés