Kreatív B2B Award
B2B kommunikációs megoldások versenye
A Kreatív szaklap először hirdeti meg a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt két év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, megbízói vagy hirdetői oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Várunk a pályázatra trademarketinges megoldásokat is.
A verseny célja
Díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse.
Nevezési feltételek
Nevezhető bármely olyan kommunikációs kampány vagy megoldás, amely 2014. június 1. és a nevezési határidő lejárta előtt futott részben vagy teljes egészében Magyarországon.
A verseny az A főkategóriában kampánycél alapján zajlik, ezért egy-egy kommunikációs megoldás különböző megoldásai (például kiadvány, weboldal és e-dm) egyben is nevezhetők.
A B főkategóriában médiatípus szerinti bontásban lehet nevezni a megoldásokat, a többcsatornás kampányok nevezéseit értelemszerűen az integrált kategóriába várjuk.
Az értékelés során a zsűri többletponttal jutalmazza a nevezett kommunikáció hatékonyságát (ROI, ROMI) a bemutatott számok alapján. (Cél, eredmény, befektetett eszközök, input, output stb) alapján.
A pályázat javasolt felépítése:
- Célmeghatározás
- Célcsoport-meghatározás
- Választott stratégia indoklása
- Választott eszköz/csatorna indoklása
- Eredmények a célok függvényében
Nevezési határidő:
2016. szeptember 9.
Kategóriák:
A - főkategória, kampánycél alapján
Értékesítés támogatás
- New business – új ügyfélszerzés érdekében indított kampány
- Loyalty, megtartás – ügyfélmegtartási, lojalitási célú kampány (relationship management)
- Cross sales, CRM – kereszt és felülértékesítési aktivitás meglévő ügyfélkörben
- Viszonteladói támogatás, motiváció – viszonteladói hálózat ösztönzése, értékesítés támogatása
- Saját értékesítői motiváció – saját értékesítő csapat ösztönzése
- Imidzs és márkaépítés
PR
- Külső PR, kapcsolatok javítása – a cég külső kapcsolatrendszere, sajtó és kapcsolódó szervezetek irányába indítot PR tevékenység
- Belső PR, dolgozói program – dolgozói öszetönző, megtartó, image javító belső program
- Employer branding – a céget, mint vonzó munkahelyet bemutató külső kommunikációs aktivitás
- Új termék/szolgáltatás bevezetés – a cég portfóliójában újonnan megjelenő termék, vagy szolgáltatás piacra történő bevezetésének kommunikációja
- Új piacra lépés – meglévő, vagy új termékekkel, eddig nem lefedett bel- vagy külföldi piacra történő lépés kommunikációja
- Tudásmenedzsment (ebbe a kategóriába nevezhetőek tudásátadás koncepciók pl. a következő eszközökkel: személyes képzések, tanácsadások, podcastok, webinarok stb.)
B - főkategória, médiatípus alapján
(A zárójelben példaként a teljesség igénye nélkül felsorolt típusú kommunikációs megoldások nevezhetőek).
Integrált kampány (legalább 3 különböző médiatípuson futott kampány egésze)
Direkt marketing
- Edm-ek
- Dm-ek
- Rendszeres hírlevelek
- Telefonos kampány - kampányterv + kampányanyagok szövege írásban vagy hangfile-on
Print
- Print hirdetés
- Kiadvány (vállalati magazinok, tanulmányok, összefoglalók, oktatási anyagok, kutatási jelentések)
- Szórólap, brossúra
- Céges jelentés
- Szakmai cikksorozatok saját vagy más kiadváynokban
Online
- Banner
- Céges weboldal, microsite
- Social media kampány
- Social média oldal
- Applikáció
- Mobiloldal
- Blogok
- Webinar, online videók, közvetítések, podcastok online
- Szakmai cikksorozatok saját vagy más oldalakon
- Egyéb (pl: online elérhető szakmai prezentációk, infotanulmányok, kutatási jelentések, esettanulmányok, pl: E-könyv)
Események, rendezvények
(ügyféltalálkozók, ügyfélpartik, konferencia- kiállítás jelenlétek)
TV spot vagy műsortámogatás, product placement, stb.
Rádió spot vagy műsortámogatás
In/outdoor megjelenések
Egyéb (fenti kategóriákba nem besorolható megjelenések)