Oldalunkon cookie-kat használunk, hogy még jobban Rád szabhassuk tartalmainkat, karrierlehetőségeinket. Részleteket itt olvashatsz.
A közösségi oldalakat használók negyede tudatosan igyekszik elkerülni a márkák bejegyzéseit – derül ki a Kantar TNS felméréséből. A leginkább a skandináv országokban utasítják el a közösségi platformokon megvalósuló céges kommunikációt, és a kutatás arra is rámutatott, hogy a hírességeknek komoly szerepük van abban, hogyan alakul egy-egy brand megítélése.
Bár gyorsan nő a közösségi oldalakat használók száma, és ezzel együtt ezek a felületek fontos marketing csatornává is váltak, egy friss felmérés szerint igen magas azok aránya, akik elutasítják az ilyen jellegű kommunikációt. A Kantar TNS 57 országban 70 ezer internet felhasználót kérdezett meg többek között erről is, és kiderült, hogy 26 százalékuk inkább máshova navigált a neten, csakhogy elkerülje a márkák üzeneteit a közösségi oldalakon.
A céges kommunikációt a közösségi médiában elutasítók aránya a skandináv országokban a legmagasabb, a svédek és dánok 57 százaléka igyekszik elkerülni a bejegyzéseiket. Ugyanakkor Szaúd-Arábiában mindössze 15, Brazíliában pedig 19 százalékos ez az arány.
Az eredetileg reklámmentesként indult közösségi felületek arra kényszerülnek, hogy bevételt termeljenek, amihez a reklám a legjobb eszköz számukra. Ezzel az eszközzel azonban érdemes óvatosan bánniuk, mert a kutatás szerint a megkérdezettek 34 százaléka már most is úgy érzi, hogy az online hirdetések folyamatosan követik őket a közösségi platformokon.
A netes véleményvezérek és a hírességek meghatározó szerepet játszanak abban, hogyan ítélnek meg egy-egy márkát. A Kantar TNS felmérés során megkérdezett 16-24 évesek 40 százaléka azt jelezte, hogy jobban hisz az interneten az adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatban megfogalmazott felhasználói reakcióknak, leírásoknak, mint a weben, az újságokban vagy akár a tévében megjelenő reklámoknak.
A tanulmány arra is rámutatott, hogy a közösségi médiás kommunikációt választó márkáknak arra is oda kell figyelniük, hogy az üzenetük több platformon is működjön. A Facebook ugyan kulcsfontosságú, de például a Snapchatet a megkérdezettek közel negyede használja, míg az Instagramot 42 százalékuk.
Olvass tovább!
Érdemes készülni: fontos pályázat nyílik meg a kkv-knak